Ute & rastar Madeleine...

Vilken dag det har varit!!

Jag har varit utanför dörren! :0) Ja ni läste rätt... ;0)
Fick hjälp, ja eller Ruedee var så snäll att hon hämtade mig efter hon lämnat barnen i skolan.. Det började då med att hon trodde hon fått punktering, men vi tror sen att det kanske bara var dåligt med luft. Men hon bytte däck för säkerhet skull, så om inte annat så hindrade hon för att få punktering..

Ja ja hur som, vi kom iväg i alla fall, säkert & bra. Hade en önskan om att göra stan också.. Eftersom när man inte har sett så mycket på snart 2 veckor så vill man ha allt på en gång! Vi gick inne på H&M länge & väl, hann titta i lugn & ro på det vi ville.. MASSA fint, som jag VILL ha!!!
Köpte mig en lite tjockare lång tröja med gosig krage, har inge val än att ta mig råd att köpa kläder, så får äta gröt i 5 dagar till ;0)
Nej men det kommer till en gräns när man inser att det man har i garderoben har ett litet hål, en fläck eller är lite noppigt.. Kan vara kul att ha något fint att sätta på sig när man ska bort.

Sen vart det 2 nagellack på Åhlens för hela 25 kr st! Ett svart & ett rött.
Då var stan gjord för mig del! Nöjd av att fått sett lite annat & fått titta på folk.

Åt sen en lunch, så gott!! Hade inte tänkt att äta först utan ta en fika, men Ruedee var hungrig & så vi delade på en foccacha, den godaste jag ätit någon gång! Jag tog en latte till..

Ja det var ju just det där med latte, tänkte inte på att fråga om en laktosfri.. Så fick en sån kramp i magen!! Det knöt sig bara, bubblade & det var kört! Frågade Ruedee varför hon inte påminnde mig!? ;0)
Sa att nästa gång när vi är ute så säg till mig att jag inte får dricka det..!!
Blir så trött på mig själv ibalnd som utsätter mig för detta! Jag vet ju att jag inte tål laktos!

Efter vi tagit hela varvet runt i mataffären, pratat med ett ex antal personer på vägen så kom vi ut.
Då hade Ruedee rastat klart mig som hon så fint uttryckte sig.. Hahaha... Det lät så roligt, men det var också så det kändes.. Har inte kunnat ta mig utanför dörren, hon hämtar mig, ser till att jag får träffa folk, prata, äta annat än gröt.. Ja & resten vet ni.. Hahaha... Du är för go min vän ♥

Dom bjöd in sig på en fika sen hos mig, fick hjälp med dammsugning & hon plockade in det sista i bokhyllan. & det var för att vi skulle kunna fika, bordet var ju fullt av div saker. Äntligen ser det ut som ett hem här igen.. :0)
Så ni ska snart få se resultatet!

Tack underbara för allt idag!!! Du gjorde min dag ♥



Kommentarer
Postat av: Ruedee Johansson

Varssågod min vän!



Det är bara så roligt att få hjälpa dig, du har ju också hjälp mig när det har krisat sig för mig, vad har man vänner till om inte för att hjälpa till när nöden står utanför dörren!



Kram Ruedee

2010-10-28 @ 16:34:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0