Städ hjälp

Ska nu sova..
Har fått några tallrikar diskade idag, så är nöjd med de lilla.. Sandra kommer imogron vid lunch, tanken är att hon ska hjälpa med lite städning & kanske hjälpa mig att tvätta överdragen (tvättmaskinen tvättar, men dom ska av & på sofforna & fåtöljen vilket jag inte klarar) på sofforna & fåtöljen.. Vi får se vad som hinns med. Är själv inte till så stor hjälp, men ska försöka hjälpa henne med att underhålla Theo..

Är hur som helst tacksam för den hjälp jag får, för även de lilla är oerhört mycket värt!

Tycker att man inte ska behöva kämpa så mycket för att få hjälp av myndigheterna. Det borde finnas mer kunskap. Så mycket det skulle göra för mig om jag fick hjälp med att dammsuga, skura golv, diska & damma. Det skulle göra att jag orkade städa annat som behövs & inte orken finns till, planterna om min växter, rida en gång i veckan...

Allt jag gör idag med städningen görs när det är absolut nödvändigt & jag inte kan vänta längre. Vilket gör att jag i dessa dagar inte orkar göra något annat..

Men det är tur att man har vänner & nära & kära som ställer upp när möjligheten finns. För dom kan ju inte ränna här hela tiden då dom har sitt eget...




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0