Valborgsmässoafton 2010

Ja som sagt firade jag valborg ihop med Ruedee & hennes barn igår.

Vi startade med en mellis ute i solen, sen kavlade vi upp ärmarna & på med trädgårdshandskarna... Alla var sysselsatta med någonting. Vi fick en hel del gjort, riset till brasan, krattat på baksidan, fyllda gropar i gräsmattan & rensat mellan plattorna Så nöjda med vad vi presterat så gick vi in & började med maten..

Kände mig då redan slut, trots att det bara var början på kvällen. Sov länge natten till fredag också, fick bråttom innan mina gäster skulle komma. Hann inte ut ur duschen innan, så öppnade i handduken. Tur att det var Ruedee ;)

Startade grillen till en början på en bra valborg. Tog en liten fördrink tillsammans ute i trädgården, där satt vi & njöt av doften till en kolgrill. SOMMAR SOMMAR SOMMAR!





Vi avnjöt en god middag, stressigt som vanligt med efterrätten för att hinna bort till brasan. Hann inte till dom tände den, men så gott som. Massa "kändisar" där borta, ja eller vänner & bekanta till mig ;) Trevligt på alla sätt, gemenskap, brasa, fika & sång. Gjorde ett försök när det mesta brunnit ner att grilla marshmallows, men det var inte så lätt som man trodde! Blir ju ganska hett vi en brasa...



Var där för länge, ja i alla fall för mig. Men det är lätt att det blir så när man har roligt.. & roligt vill man ju ha en sådan här dag.

Väl hemma igen så lag sig barnen å tittade på en film, Laila & hennes väninna kom över. Dom hade med sig snittar & en flaska mosserande. Hade trevligt någon timme till. Det vart våran avslutning på denna valborg.. Utmattad & trött lag jag mig vid strax efter midnatt.

Hur firade ni valborg?



Kommentarer
Postat av: sussi

Hemma och tog de lugnt. De började först att snöa sen att regna så en av brasorna tog en timme att sätta eld på. Jag kolade på "våran" från fönstret. Känner igen de där man har kul en dag och sitter för mycket nästa är jobbig att ta sig upp. Men de är de värt!

2010-05-05 @ 00:31:18
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0