Det rinner över


det är svårt
svårt att leva med
det syns inte
syns bara på insidan

det är bara jag som känner
känner smärta
värk
en molande värk

den försvinner aldrig
påminns av den hela tiden
ibland mer
ibland mindre

ser tillbaka
tillbaka på tiden före
före min sjukdom

då jag levde
levde ett annat liv
ett liv med fart

har gjort en livsresa
en resa som varit lång
lång av motgångar
motgångar av smärta
av sorg

blivit kallad både de ena & andra
kallad hypokondriker, deprimerad
trott att jag inte pratar sanning
sanning om min värk

jobbigt på många sätt
jobbigt att leva med
lärorikt på andra sätt

blivit starkare
starkare som person
den hårda vägen
hårda vägen kan va bra

bra för att man lär sig
lär sig mycket om sig själv
veta hur man ska ta nya motgångar
motgångar som kommer åter

men de finns en gräns
en gräns hur mycket man klarar
klarar av som människa

den är nådd
nådd med råge
det har runnit över

en sak för mycket
för mycket att orka med
orka bearbeta

att ständigt leva på minus
ett minus för nödvändigheter
nödvändigheter att överleva månaden

en gång
två gånger
tre gånger ok
fyra gånger, för mycket!

för mycket att hantera
hantera som person
som medmänniska
som matte

en dag i taget
en sak i taget
funkar inte alltid så
inte så som man vill

det rinner över!




Kommentarer
Postat av: litentanta

Skickar en kram, förstår,

fast självklart inte alls...



jävla liv, har just skrivit

av mig på mitt "skrik o svär"-

ställe, såna är bra att ha!

2010-05-11 @ 20:45:08
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: ElinLouise

Jag säger det igen, jag finns här om du vill prata.

Jag älskar dig min vän,

och det gör ont i hjärtat att läsa dina dikter. Dom är väldigt fina! Jag beundrar dig! <3

2010-05-12 @ 11:23:55
URL: http://eelinslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0