Kan se det men inte ta på det



är i en bubbla
allt rör på sig utanför 
ser det men kan inte ta på det
det blir kväll
natt
en ny dag

tankarna snurrar i huvudet mer än någonsin
dom är många, stora
jag går in i mig själv

vad händer, vart är jag på väg
vill till havet
känna friheten, lugnet, livet
ser det, hör det, men kan inte ta på det

det är som en svart spegel
man kan inte vara säker på vad som döljer sig under ytan
en helt annan värld
som man inte vet något om

försöker hitta ett svar
ser horisonten långt borta
allt är så vackert
men känner det inte
känslan finns inte där
kan se det men inte ta på det

drömmarna flyter förbi 
dom känns mycket långt borta
har upplevt många av dom
men alldeles för få
kan se dom men inte ta på dom

varför ska inte jag få göra, leva som andra
varför ska jag vara så begränsad
inte få jobba med det jag älskar allra mest
rida 5 dagar i veckan
dansa, tävla
ha en dag utan smärta

är det så mycket begärt









Kommentarer
Postat av: litentanta

Ser att du kämpar nu, saknaden efter allt man har

gjort tidigare är vanvettig i omgångar, det är så

mycket som fått offras och du får vara liten mitt i

all sorg kramar om



Jag överlever genom min prattant, om jag inte fick

bråka, sörja, tänka tillsammans med en människa som

kan och vill hålla mitt huvud över ytan så skulle

jag inte orka. Kanske något att tänka över, evig

smärta ger ju allt från depp till elände, att inte

behöva vara stark är mitt sätt att plåstra om mig

hos henne.



Här får du en länk till youtube (skulle jag ha delat

med mig av den tidigare, eller om du har haft den

här hemma hos dig så ber jag om ursäkt..som vanligt)



http://www.youtube.com/watch?v=D_g-srh2gzo Frank

Ådahl i sitt esse, "för de som saknar" skriver de

och ja, det är en sorg att leva i sjukdom, man får

sakna.



Kramen

2010-05-05 @ 14:05:56
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0