Det är inte alltid så självklart som man tror...

Visste inte vad jag skulle göra av denna dag när jag vaknade..?

Det var strålande sol till en början, men när jag klev upp 2:a gången var den som bortblåst!
Så det har varit gråmulet hela dagen, men ändå ganska varmt ute. Spelar egentligen ingen roll vad det var för väder idag, då jag ändå inte kunde göra någonting..

Det var lite konstigt idag att det var söndag istället för torsdag. Men för mig är det fredag hela veckan, känns inte som att det gör någon större skillnad... Mer än att det var andra TV program, barnen var lediga & butikerna hade öppet annorlunda.

Men hur som så var jag tvungen att handla mat. För mitt kylskåp gapade så tomt att det ekade där inne... Så kollade om det var någon som hade vägarna förbi mataffären. Som tur va så säger Laila att hon också behöver åka, napp på första försöket. =0)

Sagt & gjort så åkte vi...
Det var bara ett problem, jag kunde inte gå på kryckor då min axel protesterar. Hur ska jag då orka ta mig runt? Tog en kundvagn för att kunna hänga på den, men det vart inte bättre. För man måste styra den också. Vilket är mycket svårt när man har ljumskbråck på båda sidor som gör ont & musklerna inte fungerar.. Inte alltid så lätt som man kanske tror, det kan var riktigt tufft att göra en så enkel sak som att handla.. Jag är alltid helt slut efter ett varv på matbutiken, gör gärna inget mer den dagen.

Tog mig runt nätt & jämt, kylen är något mer fylld & jag klarar mig 1 vecka eller 2 till =0)

Så uppdraget är slutfört & jag kan känna mig lugn.
Och kan stryka en sak från göra listan, nästa som står på tur är ett blodprov som ska lämnas... Inför mitt läkarbesök då jag ska kolla upp värdena på mina sköldkörtel hormoner i kroppen.
För er som inte vet har jag opererats för knölstruma & tagit bort hela sköldkörteln.

Vad hade ni för er under Kristi himmelsfärds dagen?


Kommentarer
Postat av: sussi

du har inte fundera på att prata med arbetsteraputen om en sån där lättare rullstol. Tänkte de dagar du är ur form skulle de ju underlätta så mycket för dig om du vill vara ute med folk!



Underbart du har vänner om underlättar din vardag!

2010-05-14 @ 23:55:52
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0