Vad fel det kan bli när rykten sprids!

Har försökt göra det bästa utav dagen.

Men har inte kunnat göra så mycket pga av feber, ont & huvudvärk.
Fick lite energi på sena eftermiddagen & träna lydnad med Bazze & Nellie. Dom älskar det! Dom blir helt till sig, gör allt för att få den där korvbiten. Så det är väldigt motiverande att fortsätta. Med lite vila så kunde jag senare borsta dom & klippa klorna.

Annars har jag legat på soffan & vilat, tittat på tv.

Medans jag sitter & skriver detta inlägg så har jag tv på i bakgrunden. Det är 1:an & programmet uppdraggranskning. Det handlar om en tjej på 14 år som blir våldtagen på toaletten i sin skola. Hon anmäler honom, han erkänner i 3dje förhöret & hans historia stämmer precis överens med tjejens historia.

Han blir dömd i tingsrätt & hovrätt. Han får besöksförbud & sen får han byta skola.

Men ingen tror henne, det har startat grupper på facebook av både unga & vuxna. Alla tror att killen är oskyldig Det är idag tusentals människor som är medlemmar där idag, ca 4000 pers som är för våldtäktsmannen. Dom skriver hatord mot offret & att hon bara är ute efter pengar m.m...

När det skulle vara skolavslutning 3 månader efter våldtäkten så reser hon bort, för det skulle bli för jobbigt. Trots detta besöksförbud så får han komma in i kyrkan utan att prästen vet om hon är där eller ej. Han har med sig blommor som han delar ut till klasskompisar & lärare hyllas med applåder & kramar.

Prästen godkände alltså att han fick komma in i kyrkan, han tycker synd om pojken. Han tycker det var en fin chest han gjorde. Det tycker jag är konstigt hur man kan säga att det är bra när en stackars flicka finns någonstans & han har förstört hennes liv!

Sen på kvällen så festar dom på en strand där en ny tjej luras iväg in i ett omklädningsrum där han våldtar även henne.

Han döms även för våldtäkt då också, den gången hittar man DNA i hennes trosor & hon har vittnen.

Trots allt som talar för så tar båda ungdomar & vuxna hans parti. Det bedrivs strejker & demonstrationer för att han ska släppas fri!

Det är så sjukt!!! Jag tror inte mina öron när jag hör detta!!
Allt är bara rykten! Vilket blir sanning efter ett tag när det har cirkulerat på nätet. Ingen har frågat henne vad som hände. Hon har haft samma historia hela tiden i förhören & till sina 2 kompisar som hon berättar för. Men ändå så är det så hemska ord dom använder mot hennes som jag inte ens vill ta upp på min blogg.

Han är idag dömd till sluten ungdomsvård & får behandling.

Här kan ni själva se reportaget från uppdrag granskning "den andra våldtäkten"


Lånad ifrån svt.se klicka på länken så kan du se reportaget. http://svtplay.se/v/1939668/uppdrag_granskning/del_9_av_22

Här kan ni se ett uttalande av prästen när han ångrar sitt uttalande efter programmet

lånad av svt.se klicka på länken så kan du se intervjun.
http://svtplay.se/v/1940973/jag_har_svikit_flickan


Nu efter detta reportage på tv så verkar flera ha fått upp ögonen & ser hur det egentligen var. Några ångrar sina uttalanden & ni kan läsa mer om detta på http://svt.se 

Jag blir mycket upprörd när jag ser detta, det berör mig & att man bara helt slår fast att han är oskyldig & ingen tror på henne. Känner igen mig själv när hon beskriver detta att det inte är någon som tror på hennes ord. Att hon ljuger. Jag har själv blivit & blir misstrodd i sjukvården. Så det är något som jag vet precis hur det känns & hur ensam man är. Då är det otroligt viktigt med vänner, nära & kära runt omkring än. Men hennes vänner vände hennes ryggen. Jag hoppas att hon kommer på fötter igen & får ett värdig liv!
De tär tufft, man blir ensam & det krävs mycket utav än själv.

Tror att med detta reportage så kommer det bli något lättare för tjejen på så sätt att flera får upp ögonen på hur det egentligen var.


Kommentarer
Postat av: EDSmamman

Ja, vi såg det igår, hörde talas om det här avsnittet så vi va bara tvungen att se... eftersom Övik ligger nedanför Umeå.... helt sjukt! Jag blev så upprörd och illa berörd av det här programmet, människor kan verkligen vara elaka... men hennes kompis, som va en av dom få som vågade stå upp för henne, snacka om stark tjej...

2010-03-26 @ 08:28:17
URL: http://edsmamman.blogspot.com
Postat av: Renée

Att bli våldtagen borde väl nästan vara det mest kränkande som kan hända en människa. Högre straff borde det vara på sådant! Precis som för dom som kör rattfulla. Här där jag bor så körde en rattfull kvinna ihjäl en motorcyklist förra sommaren. Två år blev domen... Hon har ju för fan tagit ihjäl en människa!!! Rättsväsendet fungerar inte i Sverige längre. Det mesas med dom som gör brott och vad är det för straff dom får? Mat och logi, ibland oxå utbildning på köpet! Blir alldeles vansinnig när jag tänker på det... Nej dom skulle få gräva kol i nån gruva långt, långt borta...

2010-03-26 @ 09:20:36
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0