Sol, ljudet av takdropp, naturen, fågelkvitter

har jag, Prinsessan Nellie & Bazze njutit av idag!

Helt underbart!
När jag vaknade & insåg vad det var för väder bakom persigennerna så var det ingen tvekan om vad jag skulle göra idag!
Trotts den värken som molade på vänster sida av min nacke & axel så tänkte jag inte sitta inne. Jag funderade inte ens, åt min frukost, vakande till, klädde mig för att vara ute, sen bar det av mot stallet.

Hade tagit med mig kärleksmums för att kunna bjuda på fika för eventuellt sugna stallfolk. Det var pappa & jag som fikade tillsammans, det vart desto mera till oss ;)
Han verkade gilla dom, jag hade 12 bitar med mig & han åt 4st, medans jag åt 2st. När vi hade haft en trevlig fikastund så njöt jag av allt som erbjöds utomhus.

Det var lugnt & fridfullt, pappa pysslade med lite av varje tex skotta bort snö med lilla grävmaskinen & tog bort lite sopor Medans Bazze & Nellie lekte runtomkring oss. Jag bara njöt av tillvaron & sög i mig all energi!

Satte mig sen i solen på ett hästtäcke, där pappa hade skottat bort lite snö från bordet & bänken så min rumpa kunde få plats. Bazze gjorde mig sällskap på bänken också & Nellie utforskade det som fanns i snön. Där jag satt kunde jag höra & se snön droppa av taken, fåglarna kvittrade & solen värmde i ansiktet. Kan man må bättre?! Nej, inte enligt mig, man glömmer allt för stunden & bara är här & nu.

Tänkte ni skulle få njuta av lite bilder, av det som jag fick njuta av idag...







Vad är detta?




Inte bara jag som njuter av solen, det gör bla stallkatten Saga också, 
förövrigt är det Jane's mamma.


Min allra bästa vän, sviker mig ALDRIG! ♥


                  ♥PUSSKALAS ♥




MIN LILLA PRINSESSA ♥


Som ofta har något bus för sig ;)


Pappas nya leksak ;)
P.S Nellie var högst uppe på högen bakom! D.S

Ja det var min dag på gården.. Vi var nog där i 2 tim 40 min, solen började gå ner bakom träden...
Hade sjukt ont när jag kom hem så raka vägen in i sägen, lag mig på spikmattan, den hjälpte inte så tog till diklofenak, men det hjälpte inte heller men efter 1 timmes sömn så var jag bättre...
Men det var värt för det jag fick avnjuta idag!

Hoppas ni har kunnat njuta av det vädret som erbjöds idag!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0