Migränen börjar ge med sig...

Efter jag hade gjort mitt pyssel igår så bröt migränen ut ordentligt!

Det var inget annat att göra än att lägga sig! Jag åt lite innan men sen somande så småningom på soffan. Där sov jag kanske i 1½ timme innan jag vaknade igen. Men bara efter en stund så vart jag sämre & fick lägga mig i sovrummet med en bindel för ögonen & på spikmattan igen en stund innan jag kunde koppla av.



Trodde att jag skulle vara bättre idag när jag vaknade, men så var inte fallet.

Meningen var att jag skulle in till staden idag för att lämna blodprov bla. Men när jag sen fick veta att jag inte fick ta min levaxin så var det kört. Rätt fantastiskt faktiskt att dom kan skicka ut en kallelse utan att tala om vad det gäller för något. Så hade ingen aning om vad mitt besök på medicin mottagningen gällde.

Men efter ha ringt vårdcentralen idag för att ta reda på vilka tider jag kan lämna prover & om det skulle vara på fastande mage så tror jag att det har att göra med min sköldkörtel. Så jag ska alltså fasta & inte ta min medicin så får göra ett nytt försök imorgon.

Men tur var det i alla fall att jag inte åkte idag, för ju längre tiden gick blev jag bara sämre. Så har legat på soffan idag. Sovit emellanåt för att försöka bli av med den här migränen!
Man mår ju pyton!
Så man vill inget hellre än att sova bort den!

När jag lyckts somna till på eftermiddagen igen så ringde det på dörren..
Man brukar skoja om gevalia reklamen när man får ett oväntat besök. Det var detta, en vän från långvägar.. Som har hjälpt mig med in dator tidigare. Vi har inte fått ordning på ljudet i datorn som är borta helt!
Jag som älskar att lyssna på musik, har inte kunnat göra det... Men nu hade lösningen kommit på mitt problem. Det ser ut som ett USB minne, men det är ett ljudkort. Som man bara sticker in i USB porten & kostar 55 kr!

Så nu kan jag genom högtalare eller hörlurar få ljud!! Så underbart!!!

Nu känner jag mig något bättre efter 1 timmes sömn igen på kvällen & har därför kunnat blogga. Hoppas att det är ännu bättre imorgon så jag kommer iväg.

Men det blir tidigt imorgonbitti, så det är dax att krypa ner i sängen.


Kommentarer
Postat av: Renée

Huvudvärk är rena rama pesten!!! Det och mensvärk... Hoppas migränen går över, tycker du har nog med värk ändå... Skickar lite kramar som lindring...

2010-03-24 @ 10:42:59
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0