Man vet aldrig vad som dyker upp runt nästa hörn?

Sitter nu i soffan. tv är på i bakgrunden, ljusen flammar i ögonvrån & har precis släkt rökelsen jag tänt.

Nöjd med min dag! Underbart väder har vi haft här idag, strålande sol, skönt ute, & en bra dag för övrigt. Sov dock längre in på dagen, då det vart sent natten innan. Men hann njuta av solen ändå ;)
Rensade lite här hemma, lag ut saker som stått i hallen en längre tid för att transporteras ut i förrådet. Nu är det där, så jag slipper snubbla på det & flytta runt det!

Sen på e m tog jag & Laila oss en tripp in till mataffären då det gapade halv tomt här hemma. Lite skönt att komma ut å se lite folk också. Där träffar man dom flesta, som en central punkt, alla samlas för att göra något vi har gemensamt alla, konsumera!

Det var en trevlig shopping i mataffären, men idag kan man hitta SÅ mycket mera där. Det är inte mycket som fattas i alla fall. Helt slut efter ett varv på kryckor så bar det iväg hem igen. Men där man är som mest försiktig på den sista sträckan dyker en stackars älg upp. Vi hinner se den i tid & kan bromsa Men den mötande bilen vet jag inte vad den höll på med?!
Det bromsade till precis när den kommer fram till älgen, trotts våra varningar! Stressar den stackarn & den vet inte åt vilket håll den ska ta ivägen...

Ibland förstår man sig inte mig på folk?! När man kommer med fart mot ett djur vilt som tamt så stressar man den & risken är att den vänder & springer emot dig istället för ifrån dig! Men det verkade denna bilförare inte tänka på eller ta hänsyn till. Denna gången gick det bra som tur var! Älgen klev över den STORA snövallen & in i skogen sprang den.

Man märker att det är ett stort problem & ett hett samtalsämne nu om dom vilda djuren, fåglar, rådjur, älgar.. Men det är tur att det finns snälla själar som matar dom.

Nu har jag avnjutit en god middag, med nachochips & guacamole till melodifestivalen.. Lördagen är slut & det lider mot söndag. I morgon hoppas jag på en utflykt, få njuta av solen, naturen, kanske trevligt sällskap & att hundarna får vara i det fria!

Vad ska ni hitta på i morgon?


Kommentarer
Postat av: Renée

Läste din kommentar om hur man blir behandlad av myndigheter o.s.v när man har EDS. Jag måste säga att jag själv har inte haft ett enda problem sedan jag fick diagnos. Jag blir behandlad med mer respekt än jag förstår (jag blir alldeles häpen måste jag säga!). Du bor väl mer "uppåt" landet än jag väl? Jag bor i SMåland. Känner en till som bor 5 mil från mig som har EDS och har inte heller haft några problem. Verkar som folk mer uppåt landet har stora problem (EDS mamman t.ex). Detta är ju helt galet måste jag säga. Varför är det så? Alla ska väl bli behandlade lika kan man ju tycka!!! Säg till dom på F-kassan att dom kan prata med F-kassan i Jönköpings län om dom undrar hur man ska behandla människor med EDS!!! Många kramar från Vimsiga mamman!

2010-03-08 @ 10:04:37
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com
Postat av: Elin

sv: Juste Lovis va de ja! Jag visste att de va nått på L haha! :P Hoppas du mår bra <33

2010-03-08 @ 19:32:08
URL: http://eelinslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0