Gick hela dagen & väntade...

på att han skulle ringa mig, kirurgen jag träffade för 1v sen.

När jag vaknade idag, av hundarna som vanligt som vill ha min uppmärksamhet. Så sken solen utanför fönstret. Är det inte underbart att vakna när solen skiner?!
Bestämde då att om jag kände mig ok i kroppen att åka upp till gården. Dels för att själv få frisk luft, träffa lite folk, röra på mig & för att hundarna skulle få leka.

Det tog ett tag innan jag kom iväg, så solen hade hunnit försvinna. Men det gjorde oss inget, det hade varit en bonus så klart om den var framme. Men inte så att jag valde att stanna hemma därför. Vi gjorde inte så mycket mer än att vara, jag tog en kaffe tillsammans med pappa & Lisa, mendans hundarna var utanför. Men tråkiga & mamma kära som dom är så stod dom mest utanför dörren & väntade på mig...

Gick ut sen med dom, promenerade med mina 4 ben en bit efter vägen. Pratade med en av tjejerna i stallet som skulle hämta en utav hennes hästar.. Det blåste upp & vart inte så där jätteskönt väder. Men som tur var är jag en sådan som klär mig ordentligt av flera anledningar. Dels att jag jämt fryser, har ont i kroppen & får då mer ont av kyla.. Så hade kängor, tjocka strumpor, mjukisbyxor, termosar, t-shirt, luvtröja, skidjacka, halsduk, fodrade tumvantar & mössa, så jag påklädd var jag ;)

Vilket gjorde att jag inte behövde fly fältet när vädret vart lite sämre.. Jag var ute ca timmen med Prinsessan & Bazze, medans dom var ute 2 tim. Så när vi sen kom hem var vi alla 3 mycket nöjda..

Hade då fortfarnade inte fått det samtal jag väntade på & hade gett upp hoppet för denna dagen. Var inte särskilt förvånad, för det brukar kunna vara så att dom hör av sig senare än dom sagt. Men denna vecka som jag har väntat har varit lååång! Så kände inte för att vänta en dag extra.
Men då ringer telefonen, jippi!

Och det var kirurgen jag träffat, han hade pratat med sin kollega.
*Remissen är skickad till röntgen, men han var inte längre helt säker vad det blir för typ av röntgen. Kan bli kontrast röntgen också. Det avgör röntgen personalen sa han, dom vet bäst. Men jag trodde det var läkaren som gjorde det.. Jaja, jag är glad om jag blir röntgad så OP blir av. Han sa att han skyndar på det hela & att han skrivit att det ska ske omgående, vilket gjorde mig extra glad att höra. Han sa även då när jag frågade att han skulle gå förbi röntgen på väg hem & prata med dom. Han trodde att om några dagar så ska den göras.
 
*Vad det blir för typ av OP bestäms efter röntgen.
*Då bestämmer man också hur mycket som ska förstärkas.
*Han vill veta om det är flera bråck, hur många?
*Om det skulle bli en mer komplicerad OP, så kommer jag inte OP på sjukhuset vi har i min kommun. Vilket jag hade hoppats på för det underlättar... Men det får vi se då, så tar inte ut något i förskott.

Han frågade hur jag mådde & när jag sen säger att jag har feber så är det

en sak jag inte förstår: när jag säger att jag har feber, vilket jag har vid 37.1. För att min normal temp är 36.5. Men när jag säger till en läkare att jag har feber, dom frågar då hur mycket & i detta fall så sa jag 37.3. Då får jag till svar att, ja det räknar vi inte som feber.
Men för mig är det feber, det blir ju som om en människa som ligger på 37.2 normalt & har 38.0=feber. Samma sak, vad är skillnaden??
Jag är dålig, fryser & svettas om vart annat. Räcker inte det, räknas inte det som feber?...
Jag vet att det är många som har låg temp som jag, bla en av mina systrar. Sen även kompisar etc... Gissar att ni andra som är som mig får höra samma sak?

Känns i alla fall bra att det rullar på, så hoppas på att detta går fort så att jag till frisknar snart... Vill gå promenader igen...

Avslutar med några bilder ifrån dagen...

Mycket snö är det, mer kommer det... Det var inte länge sen dessa slädar användes..


Fullt ös på Nellie...


Blir svårt att ta sig in i tipin...
Vart är stubbarna runt lägerelden vi brukar sitta på? (till höger i bild)


Man kan se mera snö som flyger i luften, endast en skymt av bordet syns..




Trots tö vädret för ett par dagar sen så kan man inte se det ...
Ni ser min bil eller ja nästan bakom snön..


Utsikten från trappen på min framsida

När ska det sluta snöa, det varkar kunna komma hur mycket som helst!?
Tycker snön är fin på många sätt, men det är allt jobb som blir med den...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0