Finbesök fick jag idag!

Nu är jag så där trött igen & kroppen skriker efter att få sova!

Det är svårt så här på sommaren att komma i säng, vilket jag  har i vanliga fall oxå. Men det är värre på sommaren, man gör mer saker & dagarna blir längre.

Fick sista städningen gjord idag, när mormor & morfar skulle komma på besök. Dom har inte varit hem till mig sen jag var nyinflyttad där jag bor, vilket är 5 år sen nu. Men då ska man veta att dom bor i Spanien & är här hemma i Svedala bara under sommarmånaderna.. Så då har dom många att hälsa på, så samlingspunkten brukar vara hemma hos mamma. Men idag som sagt så tittade dom inte hos mig & mina djur.

Vi kunde sitta i lugn & ro utan att bli avbrutna av andra som vill prata. Pratade om div saker, allt mellan himmel & jord. Sen lite vad som hänt & hur nära & kära runt omkring mår.
Fick visa lite bilder så dom förstår bättre vad jag håller på med på fritiden & får lättare att förstå vad jag pratar om...

Så om jag inte hade fått nog & redan var trött så åkte jag upp till gården.. Där var det full vart som vanligt. Nu bygger pappa & Bobo om Trapperkojan. Det blir sååå mycket bättre! Man kan alltid förbättra saker & ting. Jag samlade ihop ris, bark efter kvistningen & de barkade stockarna, sen alla bitar som vart över när det sågade brädor. Men kunde inte elda som jag ville, då det var dels risk för att elda upp störarna som står över elden för att hänga grytor i & sen risken att man sätter eld på torra gräset.. Så hann inte elda upp allt ris ikväll, så det får bli imorgon.

Ny dag i morgon med nya äventyr!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0