Vadå VILL?! Jag har inget val!!

Det blev en mycket innehållsrik måndag oxå!

Var tvungen att åka till AF denna första dag i månaden om jag ska kunna få någon ersättning. Jag var ju inte ensam om det, så LÅNG väntetid blev det!! Det lät på hennes som jag var på ett möte hos som om jag skulle visa upp mitt legitimation så var det klart sen. Men jag var ju inte direkt ensam där!

Så för att visa upp mitt leg, så fick jag vänta i 20 min, sen visade jag det hon skrev några rader på datorn som jag inte har en aning om vad det var?!

Sen fick jag gå en trappa upp & ta en ny nummerlapp, där satt jag i 50 min innan det var min tur. Jag hade ju förberett allt. Så när det vart min tur äntligen så tog det ca 2-3 min. Hon tog mitt leg, hon frågade om jag var ut försäkrad & sen när. Sen fick jag skriva på 2 papper.

Då är det så roligt för då säger dom att här får du skriva på om du VILL vara med & få ett aktivitetsstöd?

Vadå VILL?!?!? Jag har inget val!!! Det är bara att skriva på annars är det ajöss med mig & inga pengar får jag.

Eftersom jag inte visste att det skulle ta så lång tid, stod hundarna, Jennifer & L väntade på mig utanför. Så då tog dom en långpromenad istället för att stå där & vänta. Men jag kunde ju inte ta mig in heller eftersom det inte sitter vinterdäck på bilen än!

TACK Jennifer för hjälpen & att du stod ut att vänta ♥

Nu får jag vänta igen innan det händer någonting. Om ca en vecka kommer en kallelse till AF, då ska jag träffa min handläggare, för att gå igenom vad som ska hända med mig. Det blir intressant!


Kommentarer
Postat av: sussi

Jag är så LYCKLIG jag inte är en av er! De så sjukt så sjukt dessa regler. De u hur många som helst inte ens är färdigutredd ang sin arbetsförmåga. Jag var ju en av dom därför börja jag skola på vinst och förlust.

2010-01-08 @ 13:09:41
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: litentanta

Ska hänga med dig genom det här, även om det här verkligen ger mig magknip..... O så jävla sanslöst att tom outredda åker dit på eländet också :-( Snart flyger väl jag åt helsicke också, jag som helt sonika valde att avbryta arbetsträningen en månad nu när livet är fullt i annat bök.. Tänk om det straffar sig? suck



Kramen!

2010-01-09 @ 02:04:53
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0