Lurad är det rätta ordet!

Har inte löst de vad det gäller från med den ekonomiska biten.

Just nu har jag inte ens en aning om hur det ska kunna läsa sig?! Snart är det helg oxå... Så har försökt nå a-kassan även idag, men dom stängde telefontiden redan vid 12. Helt vansinnigt enligt min mening! Det tyckte även hon på AF. Så dom har endast några timmar på förmiddagen man kan ringa. Vilket är svårt för en som mig, som har svårt på morgonen att komma igång. Men får göra ett nytt försök i morgon.

Fick tag på kvinnan på AF efter vi ringt om varandra. Hon inte kan svara på vad som gäller. Men hon är däremot mycket villig att hjälpa mig med det hon kan. Vilket betyder mycket för mig del! Det är få sådana människor man träffar inom myndigheterna Så hon klämde in mig i morgon på en tid jag ska få komma till henne, hon ska titta på ett doc jag fått av FK som jag inte förstår ett skvatt utav?!

Hon nämnde även att hon kunde följa med mig till FK för att lösa den frågan. För det har med min ersättning att göra, vad dom har tagit för beslut.

De värsta är att jag inte ens får veta något i förväg! Ingen varning om att ersättningen kommer sjunka avsevärt mot vad jag har fått tidigare. Så man har en ärlig chans att lösa problemet. Nu fick jag veta det några dagar tidigare för att ja är den ja är & ringde FK för att ja kände på mig att det var någe fel. Men det räcker inte ändå. Hade dom sagt att jag var en av dom som skulle få lite pengar i tid är det en helt annan situation genast. Nu sitter ja där jag sitter & riskerar att inte kunna betala mina räkningar!

Jag är mycket noga med min ekonomi, har varit sen liten & sköter mig, betalar alltid i tid etc... Men nu tack vare myndigheterna så faller allt!

Vad jag hade förstått enligt papprena & AF så skulle man få 80% av sin tidigare lön. Men det är ju de inte på långa vägar! Så ja LURAD är det rätta ordet hur ja känner mig nu!..

Så hoppas jag kommer någon vart i morgon...

Tackar för allt stöd från er kära bloggvänner & vänner irl ♥

Det betyder otroligt mycket i detta läget, nu behöver man all energi man kan få för att orka kämpa igenom denna kamp. Med AF, FK & a-kassan! Hoppas snart det blir en lugnare period. Jag har haft det så här sedan den dagen i juni 2006 jag vart sjukskriven & de senaste 1-1½ året har nog slagit alla rekord!

Just nu lever ja en ½ dag i taget, tills problemet är löst!


Kommentarer
Postat av: EDS mamman

Ja, jag känner verkligen med dig. Och även om jag inte är drabbad av att stå utan inkomst i dagsläget så är det som en klocka som räknar ner. Jag har, precis som du, en KRONISK sjukdom. Men dagarna tickar på och man får inte vara sjuk i det här landet längre. Alla ska ut i sysselsättning.



Det här med ekonomin är det sista jag tänker på innan jag somnar och det absolut första jag tänker på då jag vaknar. Och jag kan nästan säga att jag vet att det är detsamma för dig.



Jag frågade min handläggare på FK vad som kommer att hända efter det här året i samverkan, om jag inte fått ett jobb utan fortfarande är sjuk. Det enda hon kunde svara på var att jag kommer att hamna hos AF och att det är dom som får ta "hand om mig". Men får man verkligen hjälp av dom om man fortffarande är sjuk?



Vet du nåt? har du fått veta nåt? Har man rätt att stämpla man är sjuk. För det kan ju vara så att dom vill att man ska medverka i deras "introduktionsprogram", vad det nu innebär. Och frågan är vad som händer om man får för mycket frånvaro?



För chansen är ju rätt liten att jag ska orka vara med i nåt sådant program om det innebär att man ska vara på plats varje dag och om man inte får ha för många frånvarodagar?



Vet inte vem jag ska fråga. Kan man ringa AF även fast man inte har nån handläggare där. ? Kanske måste försöka ringa dit idag.



Vi har ett nybyggt hus som innebär stora kostnader. Många kanske tänker "men sälj huset då", och tro mig, vi har försökt. Men det är inte säljarnas marknad just nu och vi kan ju inte skänka bort vårt hus. Vi måste ju få så pass mkt för huset att vi iaf kan lösa lånen på det.



Kunde vi sälja huset så skulle vi göra det. Istället har vi nu lagt ut huset på blocket för att se om vi kan hyra ut det en längre tid. Har även pratat med vår bankman och berättat precis som det är. Har dragit ner på amorteringen av huset och han tyckte det var smart och klokt att hyra ut istället för att sälja.



Vi har 2 intresserade ju nu. Men vi ska ju hitta en större lägenhet inne i stan oxå. Minst en 4a men helst en femma. Hur lätt är det?



Tänker på dig ofta ska du veta. Vi sitter i samma sits och vi får helt enkelt stötta varandra.



Stå på dig och ge inte upp. Tillsammans blir vi starka. Tänk så när det är svårt. Du är inte ensam om att drabbas. VI är så många. Har du kollat sidan jag tipsade om? om inte - gör det.



Kram P

2010-01-29 @ 09:53:14
URL: http://edsmamman.blogspot.com
Postat av: Renée

Trist situation du är i... Har du kollat upp allt du kan få? Menar AFA och så. Du kanske har någon försäkring oxå som kan betala ut pengar. Tyvärr är det ju så att "lönen" sjunker avsevärt när man är sjuk.Dom kanske tycker att du ska bli sjukpensionär och därför får du så lite? Jag får ut bara en bråkdel av det jag fick innan... Hoppas du får svar på alla frågor hos FK. Dom brukar ju veta hur man ska göra, dom och facket. Många kramar från mig!

2010-01-29 @ 13:08:02
URL: http://www.rej74.spaces.live.com
Postat av: Allt om EDS

Vad skönt att du i varje fall har en bra handläggare på AF. Kanske kan ni tillsammans lyckas lösa den här helt sjuka historien. Jag blir så förbannad när jag tänker på vilka konsekvenser de nya reglerna har fått. Ödesdigra konsekvenser! Det finns inget som jag kan säga för att din situation ska bli bättre, men jag skickar i varje fall en stor STYRKEKRAM till dig. Håller tummarna för att det snart ska lösa sig!

2010-01-29 @ 15:51:39
URL: http://alltomeds.bloggagratis.se
Postat av: Sofie

Skönt att något funkar bra!

Jag hoppas verkligen att allt löser sig för dig... Snart!



Massor med kramar!

2010-01-30 @ 20:53:41
URL: http://annikasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0