Massa snö, natur, vackert, frihet!

På eftermiddagen bestämde jag mig för att gå ut i skogen med hundarna..

Vi gick till "vårat" berg. För orkade inte gå, men ville ha frisk luft & hundarna behövde komma ut. Lyckades glömma broddarna, det var snorhalt ute & jag gled & hade fullt upp att hålla balansen. Sen sprejade jag Bazze & Nellie i pälsen innan för att underlätta för dom. Eftersom dom har längre päls på benen & under magen så fastar det massa snö där i plusgrader. Men tvättade inte händerna efter så hade fullt upp också med att inte kopplena skulle glida ur mina händer...

Men vi tog oss iväg, ramlade inte en enda gång & tappade inte hundarna ;)

Det var mycket djup, härlig, vacker snö uppe på berget eftersom det är ingen som trampar ner snön där. Bazze & Nellie hade mycket kul, lika kul hade jag när dom underhöll mig! Bara efter en kort stund när dom sprungit några vändor så flåsade dom. Dom försvann ju stort sätt i snön ;) Dom fick hoppa sig fram för att ta sig runt i snön.
Det räckte med att jag tog mig upp på berget, sen gick inte jag omkring som jag brukar göra, utan stod på ett ställe mer eller mindre. Sen sprang dom som dom ville. Kallade på dom emellanåt, sen håller sig mina hundar runt mig. Vilket är mycket skönt!

Filmade en snutt, men har inte lärt mig hur jag lägger upp den. Så har nu bett Elin så hon får hjälpa mig. Det är bra att fråga ungdomnarna om sånt ;)

Men bilderna jag tog ska jag så klart dela med mig utav idag.



Ska jag eller inte?..


Brottningsmatch i snön



Hmm vad händer där borta?



Njut av vacker natur, tänk vad snö kan skapa.



Gärnet!



Vackert ögonblick



Nellie -Jag älsakr snön, den är rolig.. :D



Min mullvad ;)
Det ser ut somhuvud är bprtvänd. men så är det inte, för det är under snön!
Typiskt Prinsessan Nellie..



Sätter mig här under en stund..


Tror att vi var ute 1 timme samanlagt! Jag var skit trött på vägen hem, men hundarna verkade ha hur mycket energi som helst kvar. Men dom var däremot fulla med snö, men det underlättade att jag hade sprejat dom för fdå kunde jag dra av kockorna. För dom fick svårt att gå, när det är fullt i benen på dom stackarna. Men som sagt roligt hade dom. Sen vart det duschen när vi väl var hemma, för att ta bort det sista & slippa få det på golvet.



Kommentarer
Postat av: Sussi

underbara bilder. Vad är du sprayer pälsen med?

2010-02-05 @ 17:20:03
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0