Jag höll andan!!!

Dom gjorde det igen!! Men en riktig rysare vart det!

Helt otroligt! Dom dominerade första halvan av matchen, men sen i i 7:de omgången så tog Canada över ledningen med 2 poäng. Sen behöll dom den ända in i 10 omgången då dom jämnar ut till 6-6! Det blev skiljeomgång, sista stenen ska slås av Canada, dom missar & Sveriges sten blir kvar i mitten!!!

GRATTIS ANETTE NORBERG´S LAG!!!


Lånad utav svt.se klicka på bilden för att se klippet..

VILKEN AVSLUTNING PÅ SIN KARRIÄR!
Avsluta den i Canada på OS mot Canada & med vinst!

Jag grät av lycka... Känslosamt var det, jag trodde Canada skulle ta hem det. Men pressen vart för stor! Hade nästan gett upp hoppet i 8:de omgången då Sverige inte hade samma självförtroende längre. Sverige hade tillräckligt med is i magen i skiljeomgången & gjorde det dom trodde på & lyckades trots Anette´s lilla miss på sista stenen. Canada hade inte tillräckligt med is i magen & missade till Sveriges fördel. SÅ SPÄNNANDE!!!

Vilket OS Sverige gör! 9 st OS medaljer så här långt!! Vårt lilla land presterar sååå bra!

Vi har chans på en brons medalj i morgon kväll klockan 18.00 i kunskapkanalen då herrarna, Edin´s lag i curling ska spela mot Schweiz. Hoppas dom kan ha samma is i magen som damerna!

Nu måste jag lägga mig, kroppen värker & pendlar mellan att fyra & svettas i febern... Hoppas ni fick & hade möjlighet att se den super spännande matchen!?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0