Gick nästan enligt planen...

Nu sitter jag hemma hos Ruedee vid hennes dator, snart ska jag gå å lägga mig...

Har fått hjälp av henne idag så jag kunnat handla. Körde bilden in till staden sen så fick hon skjutsa runt mig dit jag ville. Ganska lyxigt tycker jag!
Största anledningen till att jag skulle åka in var för att hundmaten var slut. Får inte lyfta plus att jag har svårt att köra. Så då var det perfekt att få hjälp. Men vi gjorde 2 st andra ärenden innan vi åkte mot Granngården. Vilket vi inte skulle ha gjort!! När vi kom dit 14.30 låste dom grindarna, var helt säker på att det stängde 15, men inte...

Inte mycket att göra mer än att "gilla" läget.. Handlade mat på ica & kunde köpa en mindre påse mat där tills vidare. Men surt är det... Dyrt blir det också för den delen! Det mesta andra jag hade tänkt fick jag med mig så är nöjd i helhet.. Men det skulle var skönt att passa på nunär man behöver hjälp & får den. Är svårt att planera, men skulle det bli en OP nu så klrar jag mig ett tag, vilket är skönt att känna.

Efter så fikade vi hemma hos Ruedee, tänkte att jag skulle ta en power nap innan hemfärden & hundarna skulle få kissa. Power napen tog jag men tiden rann i väg, så det vart en sallad ifrån pizzerian ;)
GOTT!

Sen kom förslaget att jag skulle stanna över natten. Vi hade pratat om det tidigare i veckan, men inget bestämt.

Hade lite bekymmer hur jag skulle göra med varorna i bilen när jag kom hem eftersom jag som sagt inte får lyfta. Men smart som jag är så tog jag med mig Ruedde hem till mig, packade ur bilen, gav katterna mat & styrde hem mot henne igen ;)
Då fick jag samtidigt med det jag behövde för att övernatta oxå ;)

Så nu har vi tittat på en film, druckit ett glas vin med lite nötter till & ska krypa ner i sängen.
Tack Ruedee för hjälpen!

I morgon blir det bandy hoppas jag på & Ruedee ska passa Bazze & Nellie. Det är svårt att gå på bandy när man går på kryckor & dessutom ha 2 hundar med sig.
Det är sista för säsongen & vill gärna se den så gör ett försök.

Hoppas ni har haft en trevlig lördag?!


Kommentarer
Postat av: litentanta

Jävla blogg...oops, men det går ju inte att kommentera och det händer ju så mycket i ditt liv att jag hinner svamla bort mig om jag inte skriver på "rätt" ställe :-(



Lät som ett väldigt lyckat besök hos läkaren, finns inget som är så viktigt för en sjuk människa som att möta förstående och kunskap hos de man söker hjälp hos! Håller tummarna för titthålsop förstås, själv hatar jag bukoperationer även om jag bara gjort dessa titthålsvarianter..



Mysigt med älg, så länge som de inte är elaka förstås, och jädrar vad mycket snö ni har, ser ju ut som här uppe :-)



Hoppas att det finns nån lösning på ekonomin, det blir ju mer och mer sjukt att man som sjuk inte ska få vara sjuk (bara meningen är ju sjuk, det går inte att ha detta systemet, människor kommer att gå under!!)



O nu har allt annat ramlat bort ur skallen... en kväll m lite vin hos trevlig väninna låter helmysigt ivf och feberfria smärtfria dagar önskar jag dig mest av allt ska du veta!



Kramen och ta hand om dig!

2010-02-28 @ 15:38:27
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: Sussi

underbart med vänner som ställer upp <3

2010-02-28 @ 18:04:45
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Renée

Ta all hjälp du kan få! Sköt om dig och kram från mig!!!

2010-03-01 @ 16:43:50
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0