2:a OS GULDET FÖR SVERIGE

HEJA SVERIGE!!!!!!

ETT STORT GRATTIS TILL BJÖRN FERRY!!
Idag fick han sin revansch i jaktstarten! Trots sin trassliga säsong han har haft med skada & sjukdomar. Han ut klassade sina konkurenter. Vann med över 16 sekunder över silvermedaljören.

Lånad bild ifrån svt.se


Trots att funktionärerna gjorde sin andra skadal med de startande & skickade iväg tävlande för tidigt, vilket dom även gjorde i jakstarten när AC skulle starta. Så gjorde dom även det i denna start, innan Ferry hann komma iväg så var det några som släpptes iväg för tidigt.
Men han kunde hålla emot pressen, hade inget att förlora & med en bom tog hem OS guldet!!

 


 

SKANDALEN SOM SKEDDE DÅ ANNA CARIN SKULLE STARTA!

Klippet är lånat ifrån svt.se

Klicka på bilden så får ni se klippet.

Sådant få bara INTE häda på ett OS, var detta det som gjorde att hon missade sin bronsplats?!
Tyvärr kommer vi aldrig få veta det.. Men det är klart att det har påverkat henne!


 

Före Ferrys vinst så vann Sveriges herrar i curling sin debut match mot Slovenien som är reagerande mästare. Dom slog dom med 6-4. Mycket skön start på sitt OS.

Nyss slutade matchen mellan Sveriges damer & Danmark även detta i curling, denna match debuterade Danmark. Sverige tog hem den matchen med 6-5.

Så GRATTIS TILL CURLING LAGEN FÖR SVERIGE!! Anette & Niklas! (som är lagkaptenerna).

Nu pågår tävlingen för herrar i konståkning där Adrian är med från Sverige. Ikväll är det deras kortprogram & dom 24 bästa går vidare till finalen! Så håller tummar & tår nu för Adrian!

Får se om jag håller mig vaken till medaljceremonin i natt kl 04, men det är ju "bara". 1 tim & 10 min dit. Har ju sovit en hel del idag, så känner mig inte så trött just nu. Skulle vara häftigt att se det live på TV. Men annars går ju allt i repris i morgon..






Kommentarer
Postat av: Renée

UNDERBART!!! Han är ju en riktig galenpanna eller hur! Jag ser repriserna dagen efter, jag är inte lika vaken på nätterna som du..;-) Kramis!!!

2010-02-17 @ 11:41:54
URL: http://www.vimsigamamman.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0