Färskt är bäst!

Promenaden jag skulle ta tog lite längre tid än väntat..

Gick en av dom kortare rundorna innan jag skulle vara på middag. Men efter vägen hittade jag hallon =0)
Första jag plockar i år! Är inte så förtjust i hallon för övrigt, men färska är något speciellt! Tyckte då att jag hade gott om tid på mig för att ta mig runt & hinna plocka lite. Men när jag väl börjat så hittade jag mer, mer & mer! Då är det inte lätt att sluta!



Jag plockade & åt dom direkt. Dom som var lite sämre åt hundarna glatt upp. Men jag kan inte äta utan att se efter om det är någon mask i dom!



Kan du det?

Men när jag tittade till på klockan för 4:de gången & insåg att det var 5 min kvar till vi skulle ses & det skulle ta 10 min hem i rask takt så var det bara att lägga benen på ryggen!

Så får gå tillbaka dit imorgon & plocka resten ;0)


För man vill ju inte att någon annan ska hinna äta upp dom ;0)

Man vet aldrig vad som kan hända efter vägen när man är ute med hundarna, så man får alltid räkna med att dettar längre tid än vad man tänkt!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0