Ska man måla hus när det regnar?!

Har sovit oroligt i natt, även Bazze stackarn!

Så det sätter ju sina spår idag, sen är det vädret som gör sitt & att jag har varit i gång en hel del... Så allt det tillsammans gör att jag idag har värk, ont i huvudet & är trött! Men vad ska man göra..? Det är vila som gäller så gott det går & sen skona kroppen.

Måla huset?!

Har hört via rykten att dom ska måla radhuslängan jag bor i. Vilket vart bekräftat för några dagar sen. Då jag ringde hyresvärden, frågade om så var fallet när några helt plötsligt stod på min baksida en dag, vattnet stänkte in då jag hade min dörr öppen!! Ingen har talat om för mig vad som ska hända... Där står dom med en högtryckstvätt & tvättar husväggen! Sen hade jag ingen chans att plocka undan så det på baksidan låg utspritt efter dom på gräset & allt på framsidan blev duschat!

Till svar får jag att; ja dom ska måla hela huset, & att det vart så hastigt beslutat att de skulle bli av så jag (hyresvärden) har inte hunnit skicka ut någon info. Men målaren har fått alla nummer så om du har varit hemma så ska du ha fått ett samtal!

Men hallå!!! Är det målarens uppgift att ringa mig för att tala om att huset jag hyr ska målas???!!! Sen har jag inte fått ett samtal för den delen heller! Då säger hon att om jag hade varit hemma så skulle jag fått det, enligt hyresvärden. Men jag har en nummerpresentatör & den har inte visat att jag har missat något samtal! Men hon fortsätter på linjen att det har gått så fort att hon inte hunnit informera oss hyresgäster.

Frågade om dom då kan måla ena planket på baksidan på en gång? Då det ser ut som skit!
Det är nästan ingen färg kvar!


Det andra målade jag om för 2-3 år sen så det är de inge fel på.


Då säger hon att nej inte nu för det viktigaste är att huset bli klart & att dom inte kommer hinna något extra. Men om jag ville så köper hon gärna ut färg åt mig så kunde jag göra det själv. Men som min situation ser ut nu så kan jag inte måla själv. Vilket jag sa till henne, om jag gör det så kan jag inte göra något annat som tex klippa gräset. Jag blir för dålig utav det, dessutom hyr jag! Så det är inte mitt ansvar!! Ja men om jag ville ha det gjort nu medans det andra blir fint så gick det att lösa att hon köpte färg. Men jag sa nej, frågade om det inte blir förens nästa år då? Ja, inte i år i alla fall. Det hinner dom inte!

Tycker det är larvigt, vad gör ett plank för skillnad??!! Om dom inte hinner med det så är det inte pga tidsbrist i alla fall utan för hennes idéer & principer! Sen att inte hinna informera oss är bara skitsnack! Hon hade kunnat ringa oss tre de gäller själv! 3 hyresgäster!!! Vad är problemet?! Hon är inte klok våran hyresvärd!

Idag har det regnat & gör fortfarande! Tror ni inte pukorna står & målar i alla fall, trots att regnet öste ner igår så det har inte hunnit torka upp sen dess & sen ställa sig & måla idag är regnet öser ner! Enligt min hyresvärd så var det en mycket erfaren målare! Ok?! Erfaren på vadå?! Bazze vart galen när dom ställde upp en stege utanför fönstret & klättrade upp där! Bra att han vaktar mig! När det började ösa ner ännu mer & inte slutade, då gav dom upp. Men har då redan målat hela min baksida & hos min grannar!

Fint! Men det ligger ju som tur är inte på mitt ansvar!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0