Våren är här på riktigt!

Nu är det inte bara snön som försvinner, nästan helt borta & tranor som kommit...

Idag onsdag på e m fick jag se krokusar i min rabatt! Helt överlycklig... Tänk att så lite kan gör än så glad! När jag sen pratade med grannen var jag tvungen be henne titta också på blommorna som tittar upp ur marken.



Snödropparna som jag satt på baksidan verkar inte komma igen efter Nellie´s framfart! Men så är det, det ingår i att vara hundägare.. Men jag är glad ändå för mina krokusar :)

Idag torsdag så hittade jag tulpaner som är på väg upp ur jorden, gullvivor så nu känns det verkligen på riktigt.

Hur ser det ut hos dig? 


Kommentarer
Postat av: litentanta

Nu fick jag ju akut vårsug! Fast jag är uppe hos

särbot så kan man se lite vårtecken, grusvägarna är

ju framme, hmmm....åsså ja, asfaltsvägen är ju bar,

men inget som blommar ännu. Är fortfarande för

mycket snö :-)



(fast jag hörde "vår-tutan" häromdagen, svanarna

har redan kommit, som vanligt långt innan ån har

blivit isfri... tycker nästan att de borde ha

lärt sig vid det här laget...)



Kramen!

2010-04-10 @ 23:18:45
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0