HURRA! Ett steg närmare en OP!

Har fredagsmys i soffan med djuren..

Efter en lång & händelserik dag.
*Som sagt har jag besökt min läkare idag. Fick berätta om mitt möte med Anders Vahlquist. Hon tyckte att det var skönt att det hade gått bra & att jag framförallt var nöjd.

*Sen talade jag om alla  turer som har gått fram & tillbaka i hoppet om en OP! Det är ju några st vid detta laget...
Hon var förtvivlad att jag ska råka ut för detta gång på gång! Nu är jag ju kallad till 2 sjukhus & visste tidigare idag inte vilket jag skulle OP på?! Återkommer till det.

*Eftersom jag har stora problem med min smärta & fortfarande väntar på en kallelse till smärtrehab på UAS. Så  ökade hon min dos på Nobligan R från 100 mg morgon/kväll till 150 mg morgon/kväll. Så ska prova det ett tag & se om det ger några resultat? Så jag har något så länge tills jag får komma till smärtrehab.

*Fortsätter med omeparazol mot min halsbränna, eftersom den har fungerat.

Ja så det var en hel del saker som skulle stämmas av denna gång & inte så mycket nytt. Men det behövs stämmas av ibland när det händer så mycket hela tiden. Hon är ju spindeln i nätet som hon säger själv ;)

*Hon har förlängt min sjukskrivning nu i 2 månader även om jag inte får sjukersättning nu. Men som jag har berättat tidigare så ska jag ha det i grunden i alla fall, så det ska vara lättare att bli åter sjukskriven igen. Sen hade hon inte fått läkarutlåtande ifrån Vahlquist än så inväntar det & ska bli ett avstämningsmöte med AF & FK snart.

Jag åkte denna dag med Laila då hon också hade ärenden att uträtta. Efter läkarbesök, blodprov, hade lämnar papper till AF & hämtat ut mediciner på apoteket, fyllde vi på med lite energi i form av kaffe & fralla. Eller det var vad jag tog. Fick sällskap vi bordet av ett annat par. Mycket trevliga, vi pratade om allt mellan himmel & jord. Roligt med öppna människor, man kan knyta kontakter & få lära sig något nytt. Sen kunde vi avsluta med att handla lite mat bla.

När vi hade lite tid över innan jag skulle hämta mina hundar så hann vi med en fika hos en go vän till Laila. ( som jag också fått lära känna genom henne). Mycket trevligt!
Så jag träffade mycket trevligt folk under dagen & fick se 2 tranor som gick på åkern & letade mat. Fick många ärenden uträttade.. Så mycket nöjd med dagen!

Faster kunde ha hundarna medans jag var på äventyr & dom fick sitt äventyr genom en långpromenad.



Fick även ett samtal under dagen av kirurg mottagningen. Dit jag ringde igår för att; ta reda på vad som gäller ang min ljumsk OP?
Vilket sjukhus som är aktuellt att genomföra min OP?
Och att dom måste försöka göra något åt den långa väntetiden!

Första tiden fick jag för ett par dagar sen med det var inte förnens om 2 månader. Då var det inte en OP tid utan skulle då få träffa läkaren. Har redan väntat nu i 7 veckor! & jag har som sagt ingen lust att bli OP i sommar eller gå på kryckor en sommar till!!!

Så nu har jag en ny tid till sjuhuset där jag planeras att OP!! (sjukhus nr 2) Hipp Hipp HURRA!! Så nu finns det hopp igen! Så nu ska jag dit om 2 veckor & få träffa läkaren.

Så det HB provet jag lämnade idag var onödigt. För det var till det första sjukhuset jag remitterades till. Ont har jag efter det också. Kan inte minnas att man fick så ont av ett stick i fingret?!?

Nu får ni hålla tummarna att det blir en OP SNARAST!!!

Känns som en mycket lyckad dag, fick det gjort & lite till som jag planerat.
Nu blir det soffan resten av kvällen & bara ta det lugnt.

För efter detta äventyr så har min kropp & knopp sagt stop!

 


Kommentarer
Postat av: Sofie

Sv: Ja, visst är det mysigt? Småsyskon är underbara :)

2010-04-10 @ 08:31:01
URL: http://annikasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0