Måndagens läkarbesök inför OP

Det har blivit väldigt konstigt dom senaste dagarna, har inte bloggat någonting.

När jag väl har varit hemma har jag varit för trött. Men tänkte återberätta lite om mitt läkarbesök i måndags. Det vart en väldigt tidig morgon, när man bara får åka här ifrån 1 gång i timmen när man åker sjukresa. Så när det diffar på 10 min så får man åka en hel timme tidigare.

Så 7.00 startade jag & Fille här hemifrån. Hon följde med mig som sällskap, mycket skönt. Mådde pyton under taxi resan! Inte alls kul, men det var nog en kombination av att jag var så länge vid stallet dagen innan, inte någon sömn på natten & en tidig morgon. Men det hann gå över innan vi kom fram, som tur var!
Men eftersom vi fick åka så tidigt så var vi framme väldigt tidigt. Jag hade tid hos läkaren klockan 9.30 & vi var där redan 8.10. Så gott om tid hade vi, för att få i oss en frukost.

Men det var inte helt lätt att hitta ett öppet café den tiden på dagen. Det 5:e eller 6:e cafét var öppet & där kunde vi ta en macka & en latte.



Sen hann vi i god tid tillbaka till sjukhuset. Där sjukhuset låg så kunde man se över hela Stockholm, en fantastiskt utsikt!

Läkaren jag träffade tog god tid på sig & var trevlig. Först lät det på henne som om det inte var säkert att en OP skulle göras. Men det hon var ute efter var om smärtan kom ifrån ljumskbråcken eller ifrån min EDS. När vi kom fram till att det kommer ifrån bråcken så sa hon att det finns dom som har smärtan kvar efter OP & kan vara så i flera år. Hon ville att jag skulle veta det innan, i fall tt det händer mig. Inte det roligaste att höra kanske, men det är ju inte säkert att det är så för mig. Så tänker inte måla fan på väggen innan.

Men det känns ändå bra att man kan ha ont utav bråcket. För enligt läkaren när jag låg inne så kunde man inte ha så ont av ett ljumskbråck! Så nu fick jag svaret & inte behöver känna mig dum.

Så nu väntar jag en kallelse för OP dagen. Det skulle inte ta så lång tid enligt henne, det var inte så långa väntetider så det tolkade jag att det blir inom 2 veckor.

Så fortsätter som förut, en dag i taget...


Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Klart du inte ska känna dig dum! Ingen idiot till läkare kan avbgöra hur man ska känna!

Hoppas du får operationen snart!

2010-04-28 @ 19:29:08
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0