Födelsedags middag, hungriga djur, Tarzan hemma igen

Har varit hos mamma på middag & fika nu...

Det vart vilt till middag, det äter jag ju aldrig själv så gott att man får det när man kommer dit. Idag var det bara familjen, ja bara & bara vi var väl 8 pers... Det var mycket trevligt, alla vill prata & höras. Det blir mycket skratt & alla bjuder på sig själva. Jonas hade sytt under ögat & var blå, så han såg inte klok ut! Han fick det när han spelade bandy i lördags. Så kommer väl se ut så ett tag nu.

Vi fick glögg, lussebullar & pepparkakor till fika, ja just det glasstårta oxå :D Så man var mätt & belåten efteråt, som alltid! När vi skulle sjunga för både Nicke & Jonas så slutade det med att dom oxå sjöng, eftersom ja de var till båda så sjöng dom till varandra. Vet inte om ni förstod vad jag menade..?

Vi hinner inte ses så ofta nu, vilket jag tycker är tråkigt. Men det är ju så alla har sitt, så det är svårt att få ihop det... Så det är tur att vi är många, så vi ses när vi fyller åtminstånde. Som tur fyller vi från januari till näst sista dec.. :D Så det är utspritt över hela året...

Hjälpte Sofia att föra över låtar till hennes mobil, så hon kunde använda högtalarna hon har till... Hon blir så glad när någon av oss syskon hjälper henne. Hon blir 9 år i Jan så skulle kunna vara mamma till henne själv.

När jag kom hem hade jag 4 hungriga djur & sällskapssjuka. Tarzan mötte mig vid dörren han har inte varit inne sen i fredags morse. Så var mycket glad att se honom! När jag kom in så skrek Jane på mig & var glad att få sällskap. Hundarna var överlyckliga när dom var hemma igen & kände på sig att det var time för mat. Så det var bara att börja utfodra innan jag kunde plocka upp varorna...

Tarzan var inte lika överlycklig att Jane var kvar... Men nu ligger han i alla fall med mig i soffan, då hon är i köket å leker... Han försökte få gå ut till en början, men det får han inte! Fundera på att hålla honom inne i morgon..? Vi får se hur det blir. Precis nu när jag skulle avsluta inlägget kommer Jane in i vardagsrummet igen. Tarzan uppmärksammar det, men när hon hoppar upp i mitt knä så blir det för mycket för honom! Nu sitter han vid dörren igen...

Kommer nog bli bra med tiden, men man får lite ont i hjärtat, för man vill inte såra honom....

Så satte mig för en stund sen, helt slut! Så det blir sängen nu, så jag orkar med morgondagen. Hoppas farmor kommer å hjälper mig i morgon.

Hoppas ni har haft en bra helg?!


Kommentarer
Postat av: Sofie

Ganska lika är de ändå :)

Jag saknar de där fina vita tassarna...

2009-11-30 @ 08:11:16
URL: http://annikasofie.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0