Nostalgi & en trevlig pratstund

Tog en långpromenad idag med hundarna...

För första gången med hundarna så tog jag en väg som jag gick dagligen när jag var liten. den vägen gick upp till farfars gård, så det var våran genväg. Sen lekte vi där i skogen också. Har inte gått där på i alla fall 10 år! Så det var en nostalgi promenad idag... Tanken med promenaden var att jag skulle passera min gammelfarmor.

Vägen jag gick går förbi mitt hus jag är uppväxt i, sen över grannens tomt vi hade då vidare in i skogen genom en hage som farfars bror äger. Hundarna kunde springa lösa genom skogen, det som förvånade mig mest var att den vägen har känts sååå lång tidigare, men det stämde ju inte längre. Men annars var det mesta sig likt.


Ja så här såg det huset jag bodde i från att jag var bebis tills jag var ca 13 år. När min pappa flyttade efter ha bott där 2-3 år efter mamma & pappa skilt sig. Det var dock en gulare färg när vi bodde där, sen stod lillhuset med kortänden hitåt. Så dom har flyttat det bakåt & vridit det. Den var då i alla fall då delad i 2 rum så jag & min bror bodde i varsin del. Nu ser det ut som om det är bara en dörr...
Det var också en rund upphöjd rabatt runt flaggstången.
Men man ser ju att det är samma hus så klart!

Sen när jag skulle gå igenom denna grinden så vart det ännu mera nostalgi, många minnen kom fram. När vi lekte till höger om den på ängen, där ligger även våran första hund begravd, Lady. Världens underbaraste hund!


Förr så öppnade man inte grinden, utan kröp igenom den vilket man inte gör nu. Ser ut som vilken grind som helst, men det är väl mer platsen som är speciell. Ja ni förstår...

Det var en skön promenad på många vis, glad att jag gjorde den!

När jag kom fram till farmor, så var hon hemma som tur var. Så gick in en stund till henne. Vi hade en mycket trevlig pratstund. Tänk vad den tiden är mycket värd som jag får ihop med min gammelfarmor! Jag njuter av varenda minut ♥♥♥

Idag berättade hon om sin man min gammelfarfar som är död sen 25 år tillbaka. Han dog redan vid 64 års ålder, samma månad som jag är född. Ja vet absolut ingenting om honom, ingen har berättat något om honom för mig. Så det var roligt att få veta lite, så man vet vem han är & det är ju en del utav farmor också.

En skön & trevlig eftermiddag sammanfattningsvis ♥



Kommentarer
Postat av: Katta

Ibland är det skönt att promenera bland minnena. I alla fall de bra minnena man har.

2009-11-24 @ 13:02:28
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0