Fortsättning på 5/5 & 11/5 -09, låt dig inspereras

Lovade fler bilder på våran dag då vi skapade i betong, nu har jag fått dom. Så här delar jag med mig till er =0)

Dagen då vi skapade 5/5-09


Karin ska fota åt mig....


Karin närmast & Kerstin bakom, här blandas det betong.


Kristina till vä & Kerstin till hö, helt inne i sina blivande krukor..
& det är de som är skönt med det hela att man glömmer både tid & rum.


Nu har Karin kommit så långt som till att dekorera sin blivande kruka.


Här beundrar de deras konstverk.
Se vad glad man blir!


Nu har det gått 1 vecka, den 11/5
Då vi ska få hämta våra skapelser, men det var inte bara...



Här står Kerstin med sin kruka, som formen inte gick att få ur hel.
Så då vart det att ta i med hårdhandskarna!


Jag tror att alla var delaktiga i Kristinas kruka, att få ur formen.
Det var mycket tuffare än vi kunde föreställa oss, vi prövade en hel del olika tekniker....
Men med vårat teamwork så löste sig allt ;0)

Karin har fått loss den ena som ni ser till vänster, men den under var desto svårare.


Jag hade betydligt lättare saker, men då handlade det om att inte använda så mycket våld.
Utan vara mera finkänslig...
Vilket inte är så lätt som man kanske tror.


Ja som sagt den andra formen krävde lite mera tålamod. Sen är man ju sååå rädd att ha sönder sakerna.
Men vi lyckades!


Ja här é vi stolta gänget....
Från vänster Madeleine, Kerstin, Karin & Kristina
Annika står bakom kameran, som hjälpt oss med detta.
Tack!


Dessa har jag Madeleine tillverkat. den bakom ska bli tavla sen den andra är för värmeljus.


Kerstin´s vackra kruka & små söta hjärtan.


Karin´s underbara kruka, sen har hon gjort 2st olika snäckor som ligger på kanten.

Sen till slut så är detta vad Kristina tillverkade, en kruka med snäckor som deckoration i kanten.
Sen prydnadssnäckor som man kan ha till div.
Ja, man ka göra det mesta i betong.
Det är bara fantasin som sätter gränser.
Ska exprementera själv hemma sen, för detta var som jag trodde såå kul!!

Gå in & titta på Annika´s hemsida, hon har en liten butik.
Detta visade vara en sak som hon fastnade för & har gått kurser i.
Kanske skulle vara för dig också? Nu håller hon egna kurser i detta.
www.krukorochfat.dinstudio.se

Love Madeleine ♥



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0