Kunde ha gått åt HELVETE!!!!

Kunde gått åt HELVETE!!!!
När vi var på väg hem så åkte vi den "gammla" vägen hem.
Hade passérat skolan jag gick i & Felicia går i, därefter kommer en 90graders kurva.
Vi är i innerkurva, mitt i kurvan möter vi en SLbuss som ligger i ½ vårat körfält.
Så vad väljer man?!?!?!
Diket före bussen, men som tur var så fanns det en tillräckligt bred kant så vi höll oss kvar på vägen.

Men för er som inte vet så vart jag påkörd av en buss JA just det en buss -03 när jag stod & väntade på den.
Det har att sina spår & ja lider idag av panikångest!
Vi är alla chockade efter det som just hänt oss, ja får såklart en ångestattack!
Så tårarna rinner, kan inte andas & blir stumm....

Efter kanske 10min så kan jag börja prata igen.
Vi är alla överrens om att det var en idiot som körde & att man inte får göra så. Ännu värre utav en yrkeschaufför.
Hann inte se om det fanns passagerare med, men det spelar ingen roll!

När jag kommer hem så bestämmer jag mig för att inte släppa detta.
Utan ringer SL & anmäler detta, för gör ja inte det så vet ju ingen.
Om samma chaufför gör samma sak flera gånger så har dom en chans att göra något åt saken.
För sådana saker får INTE inträffa.

Åker inte buss längre som ni kanske förstår, litar inte ett dugg på dom.
Har även svårt att möta bussar & lastbilar.
Även jobbigt  att åka med andra som kör bil....

Men det känns skönt att jag gjorde slag i saken & anmälde, så det kan göras något åt detta.
För jag vet att det det finns en hel del som inte borde få köra buss!!!
Henne som jag pratade med, sa "att det var strongt gjort av mig att anmäla detta & det är bra för att man ska kunna förbättra. Om ingen gör det så är det ingen som vet. Förstod att det måste ha varit en mycket obehaglig upplevelse"
Hon skulle rappotera detta till ansvarige, som sen i sin tur tar tag i den som körde bussen.

Madeleine ♥


Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Du gjorde helt rätt att anmäla! Så får man fasen inte göra. En ytrekeschaufför dessutom.... Vilken idiot!

Skönt att ni klarade er!!!!

2009-05-10 @ 15:13:16
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0