Fint väder, fin utsikt, god mat & galet mycket skratt!!

Hej!
Ja hur ska jag kunna återberätta denna dag..??
Somnade inte förns kl 03.30igår... =0(
Men tog mig upp vid 11 tiden, med hundarnas hjälp.
Tog mig ut med fruksot i bikini, men innan jag har kommit ut så har solen gått i moln...

Men då ringer Ruedee...
Efter ett tag när vi pratat om gårdagen & alla tokigheter, så kommer vi in på vad som ska ske denna söndag,
Ruedee är så att hon kan inte bara sitta hemma & inget göra, så mitt förslag var att hon kommer till mig.
Vi fixar en picnic med grilladkyckling & gurkstavar med lite tillbehör.
Så vart det, dom kom ut vid 14.30 tiden, sen beger vi oss iväg till stranden här i närheten där jag bor.
Vilket visade sig bli en oförglömlig dag!!
Massa skratt & tokiga saker hände.... =0)
Hade sååå ont i magen för att jag garva så, låg dubbelvikt.
Inte nog med det så hade vi underbart väder, underbar utsikt & kunde titta på alla stockholmare som kom en efter en som var på väg hem.



Ja dokementerade våran eftermiddag såklart, tänkte dela med mig utav den.
Så sjukt kul hade vi....


Nellie fick mersmak efter första premiär doppet, så efter Bazze ner igen...


Ja det tog 2sek så var Bazze i vattnet, Nellie var lite mera tveksam, var ju första gången för henne...
Men detta är 2:a gången nere & Nellie på väg igen.
Dom är som sin "mamma" trivs som fisken i vattenet.


Dit ut var vi på väg, till lilla söta ön....
Denna strand har jag badat på sen jag föddes..


Sen hinner vi inte mer än att komma ut på ön, så i igen...
Det är grunt runt ön, så dom tog sig ut på klipperna...


Simon & Kim kliver ut ur bilden, det är inte lätt att få med henne på bild!


Brukar kasta ut en sak i vattnet som Bazze hämtar, men hade inte den med idag.
Men han får syn på något så simmar ut, Nellie tveksam till detta med djupare vatten.
Hon drasade i lite tidigare, vart väldigt överraskad!
Så här står hon & väntar på det Bazze har i munnen, vilket var sjögräs...


Här har Nellie fått syn på fiskmåsarna som hon skäller på & jagar när dom landar på ön.


Kim, mamma Ruedde & Nellie hack i häl...
Denna gång lyckades jag få med henne på bild =0)


Nu är det dax för mat, fr vä Simon, Ruedee & jag Bazze´s huvud kom med på ett hörn (som vanligt...!).
Gott var det....


Ja & här är vi igen ;0)
Njuter utav utsikten....


Ja vad kan man säga, bilden får tala för sig själv!


Vi lyckades igen att få med Kim ovetande... ;0)
Bazze väntar på att & hoppas att vi ska tappa något...


Med Kim i bakgrunden som testar det mesta, tror hon kommer bli kemist eller något liknande som stor.
Sen är det jag, Simon, Bazze närmast "mamma" såklart & lilla Prinsessan.


Hon är ju sååå söt!
Hennes fångst för dagen var tång, som hon nu undersöker.
Hon hittade faktiskt ett djur i den...
Som hon stoppade upp i ansiktet på mig! =0)


Nellie gör ett hopplöst försök att hitta något gott i handen, eller så kan det ha varit att jag ätit kyckling med händerna.
Ser ni den snygga tuppkammen hon fått till ;0)


Jag & Bazzelito
Bilden tagen av Simon.


Utsikten åt andra hållet, ja samma här bilden får tala för sig själv.
Man drömmer sig bort....
Bilden tagen av Kim


Kim & Nellie njuter av utsikten eller drömmer sig bort....
Man kan inte få nog av havet!


Här ligger vi & brara har det bra i solen & värmer oss.
Men det som inte syns på bilden är att det krävdes 5-8 bilder för att få denna.. =0)
Var det inte det ena så var det de andra... Tur att Kim är tålamodig!
Bazze funderar på om han ska ta sig en simtur, men vet inte om han törs hoppa... ;0)

Sen bestämmer sig Ruedde efter kaffet att kasta lite.
Hon säger till Simon tror du jag får något?
-Ja det får du mamma, svara Simon
Efter tre kast så hade hon napp...!

Det är här allt drama börjar!


Här har hon nårgot på kroken...


Det var en gädda, här har hon släppt den igen efter ett försök att få av den kroken, som den svalt.
Hon blev biten av den i tummen & pekfingret.
Bazze är helt GALEN!!!
Han ska bara HA gäddan till vilket pris som helst!
Har inte sett något liknande förut, inte ens när det gäller något annat som han gillar!
Han är jär på bilden på väg ner i vattnet efter den....
Under detta händer så håller jag på att drutta i vattnet så om de hade hänt hade Ruedee, Simon & Bazze följt med i.
Shit vad jag garvade...!!
Det var en man som kommit i land med en båt, han vände sig om & kollde vad vi höll på med...


Här har Bazze blivit iväg körd....
Så ledsen, för jag lyckades få ett par filmsnuttar, men får inte till det.
(Där han jagar fisken i vattnet)
När allt detta hände så dog jag av garv, var dugbbelvikt.
Så det är helt otroligt att jag har lyckats få bilder....!!


Ruedee släppte i den igen, men den dog av chock!!
Förmodligen pga utav hundarna.
Vi såg den ligga på ryggen bit ut.
Alla fick dåligt samvete, för det var ju inte meningen...
Ruedde & Kim kvavla upp byxorna, men det var SÅ kallt så dom vände ½vvägs.
Bazze i vattnet för att spåra upp fisken simma runt, runt, runt, men lyckades inte hitta den trotts att han pasera precis över den.
Här försöker hon fiska upp den, det gick inte med spöt så då tog vi min krycka istället =0)
Vilket hon lyckades med....


Här är fångsten.
Nu skrattar vi åt allt & är lyckliga att vi fick upp den igen...
Efter allt drama!


Ruedde har fullt upp med att inte som ska få tag på den..!


Nu lämnar vi badplatsen & ön för denna gång, som jag har badat på sen jag föddes. 
Men detta kommer bli en oförglömlig eftermiddag!
Hoppas ni har kunnat njuta av bilderna & kanske fått ett gott skratt.
Njut av vad naturen har att erbjuda.

Det är detta som kallas livsnjutning!


Nu rensas gäddan som vi beslutade att Tarzan (min katt) skulle få, när han behagar att komma hem.
Men vi provsmakade av den alla innan.

Nu vart det många bilder, men nu fíck ni hela storyn, alltid lika svårt att återberätta.
Men om inte annat kan man njuta av bilderna.

Love Madeleine ♥













Kommentarer
Postat av: Ruedee Bojnell

Väldigt bra berättat av just den dan`...fick ännu ett gott skratt o skratt förlänger livet säger dem så nu har jag förlängt mitt liv med flera år framåt!!! Tack för det Madeleine// Kram på dig.

2009-05-18 @ 12:48:13
Postat av: Linnea

Intressant sida du har! Jag har läst igenom några av dina andra blogginlägg och jag gillar vad jag ser :).

2012-03-19 @ 00:50:35
URL: http://hemförsäkringidag.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0