Vi gjuter i betong...

Äntligen har jag fått gjuta i betong!!! =0)
Det har varit en dröm LÄNGE!!!
Och nu har jag gjort det, & hade kunnat fortsätta hur länge som helst!!!
Det var mycket kul & inspererande....

Men tyvärr så hinner ju inte betongen brinna på bara ett par timmar, så får vänta en vecka innan ja får hem min värk...
Jobbigt...
Men den som väntar på något gott väntar aldrig för länge....
Tog lite bilder så tänkte att ni skulle få tjuvkika lite.
Men nu ligger dom i formarna & dom kommer att ljusna.


Kerstin till vänster på bilden sen är det närmast Annika & Kristina.
Annika som instruerar oss i detta står här & förklarar hur man kan göra olika former.


Karin har bestämt sig för att göra en kruka & sätta i bitar av en gammal tallrik som dekoration.
Baljan som ni ser är där hon lägger betongen i & i den står en mindre skål som ska göra gropen, för att kunna plantera en blomma sedan.


Här  ska Annika visa hur man blandar till betongen & vilken konsistens den ska ha.


Kristina har hittat snäckorna, vet inte om hon använde dom?


Här håller jag på med min tavla, försöker få smeten jämn....
Som jag sen ska fästa snäckor på.


Nu är det nästan klar....
Tillsatte ett par saker efter bilden är tagen.
Just nu ser det ut som om man leker i sandlådan, men lovar att det blir jättestor skillnad när det har brunnit klart.
Dessa snäckor är plockade i Spanien hos & med mormor & morfar.


Här är Karin i full gång med sin kruka, brevid ligger bitarna som ska fästas uppe i kanten på krukan.


Detta är mitt andra värk.
Ska bli en ljusstake för värmeljus, så dom runda kopparna med sand i tar man bort sen.
& där sätter man ljusen.
Hjärtat är gjort av mycket små snäckor.
Pilligt, men det gillar jag....


Här står Karin (till vä.) & tittar på vad Kerstin har gjort.
Tror att även hon gjorde en kruka.

Hoppas jag får fler bilder ifrån Annika som hon tog.
Hon håller kurser i detta & har en hemsida, som jag nu inte kommer ihåg adressen till.
Men lägger upp en länk till den senare.

Tiden bara försvann....
Kul på många sätt var det.
Man kan göra sååå mycket fina saker.
Man vill bara göra mer, så detta var inte sista gången!

Tack Annika för en underbar dag hos dig! ♥

Love Madeleine ♥




Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Fasen va kul ni har! Har pillat med betong en gång i tiden för sisådär 15 år sedan. Men då var det terrarier jag gjöt...

2009-05-07 @ 18:00:35
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0