Har hon någon talan eller?

Hej allesamans. Det är fortfarande Elin som skriver. Madeleine är inte hemma än!!!
Gud vad jag saknar henne nu, hennes djur också ska jag medela.
Idag efter skolan gick jag och min vän Anna till sjukhuset för att hälsa på Madeleine.
Dock hade hon det inge vidare.

Hon har fortfarande ont och får inget starkare än Citodon och Voltaren. Läkaren menar på att Madeleine inte ska gå smärtstillade. Lite konstigt etftersom att utan det blir hon helt sängliggandes och kan inte ens gå på toaletten själv. Hon kan inte ens vända sig själv, då borde man ju kunna ge henne lite iallafall. Men de får hon inte.
Hon har haft mycket problem med läkarna eftersom att dom inte lyssnar på henne. När läkarna ger ett förslag på vad dom ska göra så svarar Madeleine att de har hon redan testat och det funkar inte. Men ändå ska dom testa det, varför kan dom inte lyssna på henne? Det är ingen tre åring som ligger där. Hon kan ju tala för sig själv. Men dom bara kör över henne hela tiden och ger inte henne den respekt hon ska ha.

Hon får svar på magnet röntgen antingen i kväll eller imorgon. Så då kanske allt blir lite klarare än vad det är nu.
Läkarna vet inte när dom ska skicka hem henne, men Madeleine menar på att om hon ändå bara ska gå på Citodon och Voltaren kan hon lika gärna ligga hemma eftersom dom tabeltterna går hon ju på i vanligafall. Men det har inte läkarna förstått. Om hon får lite smärtstillande kan hon kanske gå upp och röra på sig mera och i ju med det bli friskare snabbare. Ingen människa kan bli frisk utav att ligga i en sjuksäng 23,5 timmar om dygnet!!!
Lärkarna tror fortfarande att det är ryggskott Madeleine har och det är nog en anledning till att hon inte får smärtstillande. Men när man har den här sjukdomen så känner man igen smärtorna. Och hon har absolut inte ryggskott!

Nu har ni blivit lite uppdaterade med vad som händer här just nu. Återkommer mera imorgon om hon inte fått komma hem än.
Nu ska jag fortsätta damsuga av här i hennes lägenhet. Gud vad hundarna hårar nu, måste ju damsuga varje dag för att det ska vara bekvämt att gå på golven utan strumpor!

Ha det så bra allihopa, Kram Elin.

Ps.Jag uppdaterar även på min egen blogg vad som händer och när jag pratat med Madeleine osv.. Så är det inte uppdaterat här besök då; eelinslife.blogg.se


Kommentarer
Postat av: Karin Lindén

Hej Elin, bra att du försöker berätta hur allt ligger till! Är en kasamkursvän till Madeleine som känner mig mycket nerslagen när jag träffar henne.(besökt henne 2 dagar på sjukhuset). 24 år och kan inte gå på toaltten utan hjälp, och läkarna lyssnar inte ens på henne. Vad är det som händer, vad lever vi i för värld?! Tillsammans skall vi bära vår vän genom detta, men hur skall vi själva få vår styrka?! mvh Karin Lindén

2009-03-17 @ 20:39:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0