Husläkaren förbannad!

Min husläkare ringde idag precis innan vi skulle åka.
Frågade hur det var med mig?

Sa som det var, kan inte ta hand om hushållssysslorna.
Kör inte bil, utan blir skjutsad.
Får hjälp med att bära.
Kan inte gå utan kryckorna,...
Tappar saker HELA tiden...

Hon är förtvivlad, för min skull.
Men sen också förbannad på att dom inte gjort mer på smärtkliniken. & att läkren jag har inte kan mer om min sjukdom!
Så hon tycker jag ska klaga, säga som jag tycker.
Blir det inte bra, så ska jag förflyttas, tycker hon.
Hon undrade vart detta ska sluta någonstanns, "du är ju född -84".
Ska du sitta i rullstol eller...?

Sen alla tabletter som jag äter nu, det är läkaren på Danderyd som ska kunna detta.
Men tydligen inte!!!
Så vi får se vad som händer, om jag vågar stå på mig?
Om inte så skulle Ruedee som var med mig göra det & om inte hon gjorde det så skulle min läkare göra det själv!
Nästa vecka ska hon ringa för uppföljning ang Lyrican.

Idag hämtade jag som sagt ut ny, mera medicin.
Men då hade hon glömmt skriva ut stecoliden,så nu måste jag inte igen!!!
Trött!
Nu har jag fixat fullmakt som ja ska ta med mig, så flera kan ta ut åt mig till ev nästa gång...
Men räknade ut att det skulle ha kostat mig 1400kr medicinen idag, men betala 78kr.....
Så nu är det gratis!
Äntligen!!!


Kommentarer
Postat av: Katta & Doriz

Efter att ha råkat ut för fler idiotiska läkare än man orkar går jag numera aldrig själv till lkäkaren. Jag har alltid med mig någon som följer med in. Då verkar läkaren anstränga sig lite mer. De vill väl inte ha vittnen på hur idiotiska de är...



Du vet väl att du kan få Apoteket på internet? Skitsmart; du loggar in med bani id. Sen kan du titta på dina recept där, beställa ut nya, skriva nya fullmakter etc. Och det kostar inget.



Kram!

2009-06-03 @ 23:33:51
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0