Man vill inte vara eller känna sig som en "pain in the as"!

Prata igår med en vän hur det är att ha ont mer eller mindre jämt!
Man är rätt otrolig som människa...
För vi som har värk ständigt vill inte vara någon så kallad pain in the as!
Så då säger man inget för att inte folk ska tycka att man är i vägen eller liknande.
Men varför egentligen?!

Ja tror att det är så här om jag pratar för mig själv.
Att man vill inte vara den som klagar hela tiden & inte vara till besvär för någon.
Sen lever man ju i det hela tiden så det är en vardag för en annan...
Men som jag nu går på kryckor så frågar ju i stort sätt alla även folk som man inte känner.
-Vad har du gjort?

Då man försöker inte bli långrandig, utan svarar något i stil med att jag har ont i ryggen & svårt att gå.
Men ofta får man följdfrågor då, det är så svårt att förklara..
Det är en bindvävssjukdom, jaha & vad är bindväv? bla bla bla... Så fortsätter det.

Men fast man kanske har förklarat så är det svårt att sätta sig in i det. Så är det ju med allt, har man inte upplevt det så kan man alltid försöka men det är svårt. Det finns ju alltid liknelser. Men det är ju inte bara värken man har utan är det så ex att en bryter benet så högst troligt så blir det bra efter 2 månader. Men en person som jag med kroniskvärk, så går det inte över efter 2 månader. Utan det går i skov vissa perioder är man sämre  & vissa bättre. Gör man någonting så blir man sämre efter det & måste återhämta sig. Hur det länge/mycket sig beror ju på såklart om man är i den bättre eller sämre perioden.

De är det svårt för mig när någon kanske klagar över huvudvärk.
Välkommen till min värld! Det har jag varje dag mer eller mindre. Men  som sagt åter igen är det svårt att sätta sig in i det ( min värld).
Sen är det ju så att jag tycker ju inte mer synd om mig, absolut INTE!! Hoppas att ni inte tolkar det så! För då är det ett missförstånd. Men dessa tankar har man & vill bara få ur mig detta det är allt. Sen kan vissa säkert känna igen sig i vissa delar på olika sätt.

Det var som nu när jag var borta så var det en som påpekade det att jag inte säger till. Som ex när de andra går för fort så jag inte hinner med. Me jag känner så här då att alla ser att jag går på kryckor de flesta har frågat varför etc. Då på någe sätt tycker jag att man drar slutsattsen själv att vi kan inte gå lika fort nu för att Madeleine ska hänga med. Men så är det inte då glömmer folk, vad vet jag. Men då kommer det där som jag sa i början pain in the as. För det vill jag inte vara!! Så då går jag i min takt, hamnar efter i så fall & kanske att någon går i min takt i alla fall. För jag vill inte tjata hela tiden! Då blir jag en pain in the as!

Men denna person som påpekade det led själv utav migrän sen många år tillbaka. Då är det lättare att stätta sig in i "min värld". För det är också osynligt, jävligt jobbigt etc...

Nu vart det långt, hoppas att jag inte tråkar ut er!
Kramis


Kommentarer
Postat av: Katta

På grund av sjukdomen så äter jag jumängder av mediciner. Jag vet ju att det är så illa att om jag inte äter dem så lever jag inte så länge till. Så jag har accepterat det. Men så stöter man på en person som ser medicin som knark.. Varje gång jag hör följande så blir jag vansinnig:

-"Jag har så ont i huvudet"

- "Men ta en huvudvärkstablett då"

-"Nej jag tar inte tabletter"

Då säger jga alltid :"Men ha ont då , och gnäll fan inte!"

För det de står och säger ar ju att tabletter är farligt, knark, onödigt. Vad är jag då?

2009-08-16 @ 13:37:37
URL: http://www.kattarina.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0