Jag hade kunnat gjort mig riktigt illa!!!

Men jag hade tur i oturen!! :S

Min TV håller på att balla ur, eller bilden. Den fösvinner & ändrar färg! Så de tär svårt att se vad det är & det blir en väldigt konstig färg! Mycket irreterande! Har en TV som står som jag bytte till mig. Men då jag inte visste om jag ville ha den i vardagsrummet eller i sovrummet satte jag inte upp den. Men nu när den jag har har börjat krångla så har jag inte så många alternativ.

Får hjälp att sätta upp den nästa vecka. Men tänkte om jag kunde ställa den på något så länge så jag har en fungerande TV. Men den var på tok för tung för att jag ens skulle kunna lyfta den!

Då tog jag stället tag i andra saker som ligger & väntar.. Bla annat en bäddmadrass under sängen. Vill inte ha den där, men vet inte vart jag ska lägga den? Det ligger en extramadrass redan uppe på garderoberna, tänkte att denna också skulle få plats. Ställer mig på en stol, jag får dit den men upptäcker att denna var 20 cm bredare, så den stack ut för mcyket.

När jag då ska ta ner den igen så får jag bakvikt, får den över huvudet, stolen vickar till & jag tappar balansen! Faller ner efter stolen, landade på fötter. Men när stolen hamnade mellan benen, så tappar balansen igen. På vägen ner slår jag i ryggen & tar emot mig med handleden.

Där ligger jag helt plöslitgt på golvet!

Först kändes det som om det inte gjorde så ont, att jag klarade mig. Men jag har nog sträckt en muskel i ryggen, slog i den på ett annat & handleden värker... ILLA, ILLA!!! Men som sagt hade det kunnat varit värre, jag bröt ju inget ;)

Så nu ska jag nog ta det lugnt resten av kvällen... ;)


Kommentarer
Postat av: sussi

Ojoj..Var försiktig! Snart får du skaffa trygghetslarm!!! (Om du ska böka på sådär)

2011-01-27 @ 00:30:15
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Madeleineslife

Ja det blir väl nästa steg... ;) Farmor köpte halkskydd efter jag ramlade i duschen sist. Men det räcker ju inte för en sån som mig... ;)

Tur att jag har hemtjänst nu som kommer 2 gånger i veckan, men då gäller det att pricka in rätt dag förståss.. ;) Så då var ons ingen bra dag att välja när dom inte kommer förens fredag nästa gång... Hmm... Hahaha!!.. ;)



2011-01-27 @ 23:55:33
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0