Till dej min vän ♥

Har haft en hyfsad dag, mycket frisk luft, umgåtts med trevliga människor, ätit gott. Men just nu känns det som det kvittar!

När jag kom hem får jag läsa om en vän som har kämpat länge & nu opererats 2 gånger för cancer, fått cellgifter & maxdos av strålning.

Hon har i första op tagit bort en bit av tungan. Nästa op var betydligt större, då dom har tagit bort all vävnad på ena sidan av halsen in till ryggraden. Flyttat en muskel ifrån bröstet till halsen & transplanterat en stor bit hud ifrån låret.

Nu har hon fått provsvaren, dom säger att den är obotlig!! Maxdos av strålning har hon fått. Nu vet hon inte hur länge hon har kvar, dom kan ge henne cellgifter för att förlänga livet eller bromsa cancern. Då kan hon leva hela livet ut eller 1 år!! Men till vilket pris?...

Fy FAN vad livet är orättvist!! Jag lider med henne, gråter, vet inte vad jag ska säga?! Blir bara så ledsen & arg!! Har inte träffat henne IRL, vi har haft kontakt nu i ett par år. Tog kontakt med Katta med mina frågor om EDS innan min diagnos, sen har hon funnits som ett stöd innan & efter. Vi har pratat om att ses, men vi har mått dåligt om varandra..

Vem vet, får vi möjligheten till det?
Hon har hela livet framför sig! Hon är bara 11 år äldre än mig...
Inget kan man ta för givet!

Alla mina tankar går till dig Katta


Kommentarer
Postat av: litentanta

så otroligt sorgligt alltihopa, man tappar liksom tron på eventuell mening med livet när sånt här händer.... jag hoppas att Katta's enorma vilja, och ilska, ska uträtta smärre under och att hon får många, många år till men det är en jädra orättvisa ...



kram till dig

2011-02-25 @ 07:20:27
URL: http://litentanta.blogg.se/
Postat av: sussi

Nej ..Livet är orättvist..Man ska bli pansionär njuta av livet sen dö!

2011-02-25 @ 07:35:45
URL: http://fritidsforskare.wordpress.com/
Postat av: Carolina

Hej vännen,



Ja visst är det så, känner precis som du - livet är orättvist, oförutsägbart och bara för djävligt ibland!! Man känner sig så himla maktlös, ledsen och sorgsen. Varför händer sånt här?! Och varför en så ung person som hon är och som redan drabbats så hårt. Hade det inte räckt?! Känns som om jag skulle vilja göra något, vet bara inte vad…Massor med kramisar till dig!/Carro

2011-02-25 @ 12:19:52
URL: http://gummigumman.blogspot.com
Postat av: Katta själv

Du är så fin Madde! TACK!

Kram

2011-02-25 @ 12:56:52
URL: http://blogg.kattarina.se
Postat av: Madeleineslife

Fina kommentarer jag/Katta fått! Tack!!



Jag fick en kommentar på detta igår, det är livets ironi, att det är fel människor som fösvinner :(

Men säger som er, hoppas att Katta har många år kvar!!



Katta: Detsamma vännen <3 Det är de minsta jag kan göra för dej... Kramis

2011-02-26 @ 11:52:47
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0