Madeleine planterar till våren

Trots att gårdagen inte var min bästa dag så lyckades jag plantera en grupp med blommor.

Har letat så efter mina bilder nu för att visa er dom! Trodde jag hade förlorat dom! Har bytt mina minneskort så många gånger, tänkte ge upp till slut, men då hittade jag dom. Men shit vad rädd jag var att dom hade gått förlorade!!

Det var dax för en ny blommgrupp på köksbordet i alla fall..
Tänkte dela med mig av lite bilder så jag kanske kan ge er lite inspiration...

Materiel

En kruka, lekarkulor, 3 st blommor, rosa dekorations sand, ljushållare,
dekorationskulor, nålar & ett lila ljus.

Lekarkulor  först i botten för att det inte finns något hål i krukan så det blir lite luft under jorden.
När jag sen ska lägga på den rosa dekorations sanden så lägger jag plastfolie på jorden under sanden för att inte jorden sen ska färga av sig sen på sanden & göra den brun. Men lämnar fritt just vid blomman så den får luft!


När sanden sen ligger på plats kan jag klippa bort den plast som sticker fram. Men var försiktig så du inte drar i plasten eller lyfter den! Utan håll bara i den & klipp försiktigt i kanten. Så kommer man inte se den sen.


KLAR!




Älskar krukan!


Nu har ni fått sett hur den blev. Den står nu på mitt köksbord & lyser upp i vardagen. Känns underbart med lite färg igen...


Kommentarer
Postat av: Allt om EDS

Vad du är pysslig! Det är nästan som på Björnes magasin, med Pyssel-Eva. Det gillade jag verkligen när jag var liten :) Jag pysslar också ibland, fast mest i köket och då gör jag sådant som det är tänkt att man ska äta upp!

2010-03-24 @ 18:25:06
URL: http://alltomeds.bloggagratis.se
Postat av: Emma O

duktig du är madeleine, imponerad e jag :)

2010-03-27 @ 14:29:09
Postat av: Madeleineslife

Emma: Tack!! Nu har du fått sett en ny sida av mig då ;)

Kramis

2010-03-28 @ 01:39:15
URL: http://madeleineslife.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0