Tiden går, jag drar ut på det, varför!?

Dags att förnya körkortet, då insåg jag att det gått några år! 
 
Fick lappen i lådan för en tid sedan, ca 2 månader innan tiden gick ut. Tänkte hela tiden att det måste jag ta tag i. Veckorna går dom blir till månad. Insåg i torsdags för en dryg vecka sedan att tiden rinner ut. Hann inte det under ledsagningstiden den veckan på fredagen, inte fredagen efter heller, då var det helt plötsligt bara 4 dagar innan det var för sent!
 
Varför vänta, dra ut på det, istället för att bara göra det. Sa till Jonne i morgon (lördag) MÅSTE jag ta fotot så det hinner komma in och tillbaka innan tiden är ute. Då hamnar jag på sjukhus och det blev försent.
 
Onsdagen dagen det gått ut ringde jag transportstyrelsen, talade om läget och frågade hur jag skulle göra? Alternativtet jag fick var att visa upp ett annat legitimation när jag skulle hämta ut körkortet.  Kollade mitt pass, det gick ut 30 september 2014! Helt plötsligt vara jag utan legitimation helt! 
 
För att kunna hämta ut mitt körkort måste jag kunna legitimera mig, för att göra ett nytt pass måste någon kunna bevisa att jag är jag. Jonne tog ledigt från jobbet för att följa med mig och kunna intyga min identitet. Numera behöver en tid bokas hos polisen, det skulle inte vara några problem, tider finns hela tiden! 1tim 40 min väntetid, passar då på att ta ett fotografi till körkortet. Tillbaka på polisstationen ordnar vi mitt nya pass. 
 
Har nu skickat in mitt nya fotografi och namnteckning till körkortet. Först måste jag hämta passet så jag kan få ut mitt körkort. Det positiva är att passet blev gjort och jag kunde inte dra ut på det! Snart har jag mina nya legitimationer.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0