Mina två hjärtan visade sin naturbegåvning

I torsdags gav vi oss iväg dit jag arbetsprövat tidigare, på hundpensionatet. Jag har sen poolen byggdes velat låta hundarna få pröva simmai poolen som byggdes i rehabiliterings syfte. Bazze har jag varit osäker om det skulle gå genomföra, eftersom hans problem med sin rygg. Nu har det så pass lång tid, därför vågade vi ge det ett försök. 

Dom var jätteduktiga,  hade bra teknik och tyckte det var roligt.  För Bazzes del vill jag se om blir bättre i ryggen. Nellie tänkte jag det kunde vara roligt för henne att pröva. 

Bazze visade inga signaler på smärta från ryggen. Han hade god teknik, tog ut simtagen precis som man önskar. Dom hade båda roligt och även jag. Bazze har under flera år varit tveksam till att simma,  han har mest stått i strandkanten. Därför var det extra kul att se honom simma med glädje. Dom fick simma i 3 min och vila 1 min X3. Sen ökar man på minutrarna efter dom blir mer vana, vid kommande tillfällen. 

Dom båda var trötta när vi kom hem, sov gott. Kul se dagen efter att Bazze inte då heller visa några symptom på smärta! 

Bazze på övre bilden och Nellie på bild 2

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0