Tempus fick syn på en älg

Fick en skön stund i stallet, den blev lite längre än jag tänkt mig. Gillar när jag inte behöver stressa och njuter också. Det har regnat större delen av dagen, ganska mycket. Passade därför bra få lite gjort inne. När det blev uppehåll på eftermiddagen tog jag chansen och åkte till Tempus.
 
Han stod i hagen med lång sträckt hals och tittade ut åt ängarna, funderade på vad han såg? Gick för se efter, där en bit bort stod älgen och betade (se pricken på fotot). I bakgrunden på bilden kan du också se ridhuset som växer fram med stormsteg!

Idag longerade jag honom då han blivit riden nu av mig och Ida flera dagar i sträck. Bra då när han får lösgöras, få bort alla spänningar han eventuellet hade. Använde en hjord och gummisnodd som jag spände på utsidan där man spänner sadelgjorden. Han jobbade på fint i arbetstraven och galoppen. Slappnade av fint och sänkte huvudet i skritten. Nu är han redo för en ny vecka, nya utmaningar.
 
Snart släppt hästarna ut på bete, blir skönt för dom!

 
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0