Dag-spa

Har njutit under förmiddagen och efter lunch på spa. Det blev att jag åkte själv och inte bara de, jag var helt själv på spat! Tydligen är det väldigt lugnt på måndagar och tisdagar, vilket man kan säga om den här dagen. Kändes lite märkligt att ha ett helt spa för mig själv, men också lyxigt. Det kan säkert vara en utmaning för många, det är bara du och dina tankar. För mig var det behövlig tystnad, att bara vara helt själv, inte ha några yttre påverkningar.
 
Njöt av frukt, bär, gott te på ryskt vis, det vill säga man häller upp starkt te för att sen späda ut det med hett vatten till den styrkan som önskas. Avnjöt en god sallad med handskalade räkor till lunch. Badade i varma polen med undervattenmassage för benen, satt en stund i bastun för att njuta av den fantastiska utsikten över viken. Prövade gå in i ångbastun, det var väldigt avkopplande med den stjärnhimmel, mörka väggar och dova belysningen dom gjort. Klarade ca 3-5 min innan det blev jobbigt att andas.
 
 
Utsikten i spat där jag satt för att koppla av
 
 
Svårt att vara still, fota samtidigt i dom kraftiga strålarna, med skönt är det!
 
Utsikten från bastun

Nu känner jag mig avkopplad, rensad på dåliga energier, påfylld med nya och fräsch i kroppen!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0