Ta in blomster från naturen eller din trädgården

Kände mig ganska uttråkad idag, ytterligare en dag framför TV. Några timmar efter jag tänkt tanken ringer en go vän. Blev mycket glad! Han gjorde min dag!! Vi pratade i timmar.
 
Efter fick jag energi, gick ut en sväng, plockade lite blommor. Bazze och Nellie gjorde mig sällskap, ja eller dom var runt omkring, överallt och inte ett dugg intresserade av blommor. Jag däremot hittade fina blommor i trädgården. Som blåklint, prästkrage, lupin, jasmin från en buske och silverarv. Plockade med mig in som räckte till, en ny fin bukett på vardagsrumsbordet, en på handfatet i det lilla badrummet och jasminblommorna fyllde jag på med i bukettern som står i master bathroom.
 
 
Nu tycker jag vi ska nyttja naturen, när det finns så mycket vackra blomster. När det sen inte är säsong kan jag tänka mig köpa för att sätta färg på tillvaron.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0