Ett underbart nytt möte...

Idag har jag gjort något jag tänkt, sagt & lovat LÄNGE! Vi hade ett underbart möte min älskade äldre farmor eller gammelfarmor som de tråkigt heter. Föreslog för Jonne igår kväll att vi skulle ringa för att höra om hon är hemma & kan ta emot besök. Vid lunch var vi där, jag tog med mig en nybakad kladdkaka!

För första gången fick Jonne & hon mötas ordentligt & sitta ner vid samma bord för att samtala. Vi hade ett mycket trevligt samtal om nu & dåtid, människor som funnits i våra liv & resor min farmor gjort. Tyvärr fick jag avbryta precis när vi var som mest ingrottade i hennes fotoalbum. Hon har alltid gillat att fotografera & gör det fortfarande. De är ett av våra flera gemensamma intressen. Det finns mycket att se & få uppleva hennes minnen. Hon önskade att jag skulle komma dit för att hjälpa henne att sortera in fler tagna fotografier i nya album. Vilket jag tänker hjälpa henne!

Ska därför se till att det inte dröjer lika lång tid tills nästa gång!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0