Handelsträdgården i höstens tecken, njuter till fullo!

Då gör jag ett nytt försök med detta inlägg som jag gjorde igår kväll. Men då mitt internet inte fungerade så kunde jag inte publicera det sen!?..
 
Kan börja med att säga att igår när jag skulle sätta på mina knäortoser trodde jag det inte var sant. Berättade om när vi gjorde dessa rabatter med hjälp av pallkragar. Dagen efter det alltså, igår så hade jag en del träningsverk. Vilket inte är konstigt alls, när man använder muskelgrupper som man inte är van vid. Men att låren var så svullna ovanför knät att jag inte kunde knäppa mina ortoser va sjukt!!! Dom var jämntjocka rakt över! Det gjorde jätteont bara när man nudda dom.Normalt får man träningsverk, men jag svullnar också i dom delar av kroppen jag ansträngt & det är mycket!
 
Lindade låren med lindor (som är bruna), vet inte vad dom heter? Men det varkar hag hjälpt lite & att jag inte gjorde för mycket igår.  

Men vi hade en mysig dag igår!
 
Har pratat om en ny rabatt vi gjort på framsidan. Till den fattades det dekorationsflis & 2 olika sorters blommor. Så igår när jag hade en privatchaufför & bärhjälp passade jag på att åka till handelsträdgården ; )
 
Det var en perfekt dag att strosa i lugn & ro runt å titta på blommorna. Solen värmde skönt på våra axlar, vi var ute i god tid för en gång skull, behövde inte trängas med folk. Så vi kunde i lugn & ro ta oss igenom alla vackra blommor & träd. Tycker det är kul att hitta nya sorter man aldrig sett tidigare. Hittade rosor som knoppade & dom som fortfarnade stod i blom, även så jordgubbsplantor. Det fanns växter & blommor i alla tänkbara färger & i olika färgskalor.
 
Man tycker att när sommarn är över att allt tar slut, men tycker hösten är lika vacker med alla vackra träd i olika färger, alla höstblommor med vackra baldverk.. Njuter till fullo när jag går bland dom, låter tankarna flöda fritt, dagdrömmer & låter mig själv försvinna bort. Det ger ett lung i kropp & själ, man glömmer tid & rum.
 
HIttade ett vackert vitt rönnbärsträd
 
Ett annat träd som jag inte sett tidigare, men som hade otroligt vackra klasar med bär! Det heter Euonymus planipes
 
Det var ett hav av ljung i olika färger
 
Hittade en inneblomma som va riktigt cool & som jag inte har sett tidigare..
 
Så även om dagen bestod av mycket värk så hade jag det bra ändå! Avslutade dagen med att ta en sväng på E.M i sällskap av Jonne på cykel & tillsammans med hundarna ner till havet.. Satt där en stund på bryggans kant & dinglade med benen, blickade ut över den lunga viken. Det var alldeles tyst & vindstilla, solen gick ner på andra sidan av viken. Kan inte bli bättre avslut på helgen & dagen...
 
Hoppas ni haft en bra & skön helg!?
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0