Ny synundersökning

Hade idag en bokad tid hos optikern.

Tycker att min syn blivit sämre sedan jag fick mina nya glasögon i somras. Vilket jag fick bekräftat idag.. Det börjar närma sig gränsen till att få köra bil utan dom. Vilket jag inte gör idag i alla fall, då jag ser sämre utan.Tycker det är mest jobbigt att se på längre håll, det blir ansträngde & jag blir trött... Jag har en skelning & nedsatt syn. tror jag det heter?

Men vi gör inte nya glas nu, hon vill remittera mig till en ögonläkare som tittar på mitt synfel också. Vi vet inte om det är min EDS som också försämrar min syn?

Hon kan inte avgöra det & vet heller inte exakt hur man ska hjälpa mig för att få optimal hjälp med galsögon.

När jag träffade E.B som ställde min diagnos så nämnade han det med synen. Att flera med EDS kan uppleva sig ha sämre syn, men sen att det inte syns när man går till optikern. Det verkar vara så i mitt fall också & som med det mesta när det gäller EDS.

Så nu får jag vänta några veckor på att få en tid hos ögonläkaren & sen kan jag få ett par nya glas i mina glasögon.

Tog med mig lunch hem sen & åt den ute i solen...


Nu är det dax för spikmattan igen.. Hoppas jag inte somnar för natten.. ;)


Kommentarer
Postat av: Trasdockan

EDS påverkar ju musklerna och kanske upplever du dig ha sämre syn pga att musklerna kring ögat är utmattade? Då borde man kunna få det svårare att fokusera blicken. Bara en gissning :)

2012-05-01 @ 14:24:18
URL: http://eds.egetforum.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0