Skillnad på kattmat & kattmat

Mina hundar & katter äter normalt Royal canin.

Men nu när jag skulle köpa det av veterinären så fanns inte den sorten hundmat mina äter hemma. Kattmaten var det mer akut med, så då köpte jag en liten förpackning, friskies så länge. Det vart väldigt kortvarigt. För samma dag så fick jag hem kattmaten. Bara det är en historia i sig.

Djurens veterinär är helt fantastisk. Hon vet att jag inte kan köra min bil nu. Men jag sa att jag skulle hämta maten. Ändå så dyker hon upp, inte nog med det så var det på valborgsmässoafton. Hon är bara för go!!

Men det var inte dit jag ville komma (det var bara en parantes). Utan Jane åt denna mat en dag. Hon fällde massa hår igen? Ska hon börja fälla nu igen?... Hon har väl satt sin päls..

Jag tänkte att nu när jag har den rätta maten så kan jag väl blanda upp det med den andra. Men både Tarzan & Jane pillade ut den goda, dyra maten. Jaha tänkte jag... Så slängde den andra. Redan någon dag efter var Jane blank i pälsen & hade slutat fälla. Så dit jag vill komma är att det är verkligen skillnad på kattmat & kattmat!

Det visste jag väl innan, men nu har jag sett det mitt framför mina ögon! Så nu blir det absolut INGE mer Friskies!!!

Vad ger ni era katter & hundar för foder?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0