Som nya!

Nu har jag återhämtat mig efter helgens äventyr...

Som väntat blev det en hel del sömn & vila efter jag kom hem, men idag har jag känt mig riktigt pigg... Så har lyckats göra lite hantverk.. Min mockasiner har jag nött på alldeles för länge nu & har gjort flera räddningar på för att dom ska hålla ihop. Men nu gick det inte längre & för att jag inte skulle behöva ersätta ett par hela nya så var det HÖG TID att göra nya underdelar/sulor.

Har inte gjort det tidigare & hade heller inget mönster. Men då får man försöka lösa det ändå...
Men det material jag hade att utgå efter så tyckte jag att jag lyckades riktigt bra! Är själv förvånad över hur fint det blev..

Vart ska inte sleven vara om inte mitt i grytan...


Dom gamla sulorna var bara som papper & det hade gått hål genom 2 lager skinn av 3!
Men lyckades rita av dom ändå, så jag fick något att gå på.


Men dom finns inte längre, nu ser de nya ut så här...




Ni tänker säkert nu, men hur tänkte hon nu då..? Det är 2 helt olika färger på skinnet. Men färgen på det mörka skinnet såg inte ut så heller ifrån början, de har blivit så av vind, väder, smuts & läderolja... Vilket kommer ske med det nya också inom kort...

Är riktig stolt med det jag lyckats prestera & nu är det gjort! Dom håller ytterligare ett tag till framöver. Dom är ju trots allt ifrån 2006, så tycker att dom har hållit bra ändå så flitigt som jag använt dom!



Kommentarer
Postat av: Melinda

Hej! Det är fascinerande vilket fint arbete du har gjort. Första gången o utan mönster!

Är det möjligt att få en beskrivning på hur du gjorde? Hur syr man i skinn egentligen? Jag har länge velat sy ett par moccasiner, enkla låga (till sommaren?). Men har inte kommit längre än planerna.

Hälsar,

melinda

2011-06-16 @ 21:46:24

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0