Hur jag än gör så blir det inte rätt!!!

Ni som följt min blogg vet att jag har inte haft det så lätt med utbetalningarna, minst sagt har det inte gått smidigt!!

Det var för mycket att tro att det skulle göra det denna månad oxå.. Har bytt period för att jag SKA få mina pengar innan den sista varje månad & kunna betala mina räkningar i tid! Denna månad den 10 hade jag minst sagt problem för att kunna ta mig in till Af för att lämna in intyget så att dom har det i tid & sen Fk i sin tur får det i tid.

Kom efter mycket om & men in i alla fall till Af, den är fredagen. Min handläggare är inte på plats lämnar därför det till en annan som sitter i kundtjänst eller vad dom kallar det? Han lovar att ta hand om det & se till att det blir underskrivet. Bra! Då lämnar jag det där för då är mitt jobb gjort.

Nu idag kollar jag mitt konto, då det är den 27 & mina pengar bör sitta på kontot. Men som alla andra månader detta år så av någon anledning gör dom inte det!!! Blir man GALEN eller GALEN!!!!! Vad är det nu då som orsakat detta!!??

Ringer min handläggare på Fk, nej hon kan inte svara på det för det måste någon som har hand om aktivitetstödet göra. Jaha, men är inte du min handläggare??? Jo, men jag har hand om sjukpenningen.
Inte konstigt att man är förvirrad! Inte kan hon koppla mig heller, för hon har inte något nummer! Hon säger till mig att jag får kontakta Af. Ja men är det inte Fk som gör utbetalningen?? Jo, men det är inte vi som har hand om ditt aktivitetsstöd utan det är Af som har huvudansvaret...
Ok? Fattar noll!!

Men ringer huvud nummret till Fk, klickar mig med hjälp av siffrorna fram till rätt avd. Kommer då till dom som har hand om aktivitetstöden. Hon knappar sig fram, det visar sig då att dom inte har fått in mitt intyg förens den 17 sep. Ok?!?! Men jag skrev på den 10, lämnade in det den 10 för att jag ska få mina pengar innan den sista. Då är det ju INTE JAG som har strulat. Då fick jag veta att är det någon som kan påverka detta så är det Af, & jag måste prata med dom där...

Ringer Af, till min handläggare där. Talar om vad som hänt. Då gissar vi att han som jag lämnade över mitt intyg till inte tog hand om det på en gång. Har lagt det någonstans & hittat det 1 v senare. Skrivit på det då & överlämnat det till Fk. Alltså Af har gjort så att mina pengar är försenade!!

Man blir gråhårig av allt detta!! Hur ska man kunna hålla koll?! Ska göra deras jobb oxå..? Orkar inte ens reagera längre. Hur ska man någonsin kunna bli bättre & fokusera på det jag borde istället för allt detta!!!??

Nu kan jag inte göra mer, bara hoppas på att min handläggare på Af kan påverka så att mina pengar kommer innan den sista.. Så får hålla andan i ett par dagar till, för att sen hoppas att jag kan betala mina räkningar...

Nu vart det långt, men kan lova att mina samtal var ännu längre & har försökt korta ner det här på bloggen för att man ska orka läsa det.

Håller tummarna nu!


Kommentarer
Postat av: litentanta

dessa ynka slantar som man ju så väl behöver :-(

Upptäckte idag att det saknades en del av min

aktivitetsersättning, eller vad det nu heter när

man har ALI... Jag har fått hela 1944:- .........

känns ganska kört minst sagt, var ju inne och skrev

på två, eller om det tom var 3 intyg före helgen..



ska hålla tummarna för oss båda! =)

2010-09-27 @ 22:21:38
URL: http://litentanta.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0