Fick ett bra avslut på dagen..

Jaha, nu går vi mot helg IGEN!

Det är galet vad dagarna försvinner... Jag har haft en bra eftermiddag! Vilan har gett resultat :)
Så har kunnat tvätta en maskin, hängt den & vikt den som hänge sen innan, diskat i några omgångar & tagit en skön dusch! Så känner att jag är på banan igen, det bådar gott in för helgens händelser...

Så är nöjd med dagen & vad jag presterat!

Nu sitter jag med ett glas te, ska avsluta detta, ska zappa lite, se om det är något på TV att se annars lägger jag mig å läser lite..

Dom lovar plusgrader imorgon & regn, så vi får se vad vi hittar på?...
Så den snön som ligger lär försvinna..

Natti natti ♥


Kommentarer
Postat av: Pia

Hej, har ett tips till dig. Be din läkare om en remiss till EDS teamet i göteborg. Jag har läst att det ska finnas ett. Dom håller även på att etablera ett sådant team här i umeå. Så det ska finnas ställen att bli remitterad till. Be din läkare om hjälpt. Min läkare sa att hon absolut skriver en remiss dit till mig. Så din borde göra samma sak, eftersom hon inte kan göra nånting åt det.

Sen kanske din läkare kan skriva ett intyg som du kan ha då du ansöker om hemtjänst hjälpt. Kommunen sätter ju in det på en gång så jag förstår inte varför det måste ta tid. Vilken hjälp har du fått med det? Om du inte fått nån hjälp så kan du även boka tid hos en kurator på vårdcentralen som kan hjälpa dig att söka. Så ge inte upp. förr eller senare så får du hjälp. Men du kan ju även be din läkare sätta in ett fentanylplåster mot dina smärtor istället. Du förlorar ingenting på att fråga. Berätta hur dina smärtor är och att andra med eds blir smärtlindrade via plåster. Berätta att med eds så är smärtlindring A och O. Det viktigaste nr 1, sen ska det vara en balans mellan smärtlindring, kbt, träning och vila. Det sa min läkare till mig. Du måste få hjälpt med din smärtlindrig så att du kan komma ut och få ett värdigare liv.

Hoppas att det snart löser sig, vill så gärna hjälpa till.... önskar att jag kunde trolla eller nåt. Kramar i massor / Pia

2010-11-12 @ 13:27:06
URL: http://edsmamman.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0