Midsommarafton 2010

Hade en mycket trevlig midsommarafton.
Det startade med att jag försov mig. Var så slut sen dagarna innan att jag hade somnat på soffan & vaknade inte förens dagen efter kl 10 & kl 11 skulle jag vara på gården. Så med lätt panik så stressade jag med att få i mig något, ta en dusch & få med mig det jag skulle...
Vi startade med en sill lunch, som dom flesta gör på midsommarafton skulle jag tro. Fast jag äter inte sill så det blir lite potatis, gräddfil, gräslök & en macka. Efter vi ätit så var det stressigt som vanligt att hinna med allt som det innebär att ha med en häst med vagn & 2 ridhästar till firandet runt stången.. Så polera hästar, pynta dom med blommor & vagnen osv... Vi kom väl iväg si så där 40 min senare än vi hade tänkt. Jag, Freja & Frida åkte med pappa som körde hästen, Lisa & Linn red framför. Resten fick åka på fyrhjulingen & på den vagnen.
Flätade & pyntade svansarna med blommor
Frida sitter & gör kransar till sig själv & lilla syster
Freja i vagnen på väg mot sockervadden... ;0)
Frida
Här sitter jag nu med på fyhjulingensvagn & de andra kommer efter
Jag på plats nere vid midsommar firandet
Det tar ca 1 timme dit, det var massor av ungar som ville rida & åka häst & vagn. Min uppgift var att förse dom med hjälmar & ta betalt. Men det var fullt tillräckligt! Hade så ont i kroppen & i huvudet när vi kom tillbaka, så det var bara att lägga sig, ta tabletter & sen smörja in mig med linnement. Efter det var jag på banan igen & kunde fortsätta fira midsommarafton.
Det vart en lång kväll, hundarna var med hela tiden & firade med oss andra. På natten tog jag & en annan tjej våra hundar på en promenad. Det var riktigt mysigt, när vi kom tillbaka satte vi oss på renskinnet med en filt över oss...
Tror jag var hemma vid 2 tiden på natten igen.
Hoppas att ni hade en lika fin & underbar midsommarafton!?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0