Ni anar inte hur jobbigt

 jag har haft nu på kvällen att hålla mig vaken!

Tappat räkningen hur många gånger jag har gäspat, grus i ögonen, man blinkar om & om igen & dom värker.. Men ska försöka hålla mig vaken en stund till så när ja somnar att de blir för natten.

Har under 2 nätter nu somnat väldigt sent! I förrgår närmare 03.30 & igår 04.30 vilket gör att man har inte sovit dom timmarna man behöver. Då tänker ni kanske varför går du inte å lägger dig då? Nja inte så enkelt, har helt enkelt inte kunnat somna..

Idag åkte jag & Laila in för att handla, började bli så där tomt i kylskåpet. Men det var kämpigt, först fick vaknade jag med en hemsk värk i ryggen, ilande, brännande. Trodde det var för att jag glömt min kvällsmedicin, men det var inte det... Sen fick ja inte upp värmen i händerna, ja är mycket noga med hur jag klär mig. Flera lager, att det inte ska glipa mellan byxor & tröja, vara varm om ryggen & nacken etc. Men ändå var händerna frusna.

De fortsätter att krångla. Ni kanske tycker jag tjatar nu.. Men dom vill inte samarbeta med mig, värker, tappar kraften & får emellanåt stärka på dom för att dom, hur ska ja förklara?... Man har dom böjda sen svårt att sträcka ut dom... Hoppas ni förstår då. Har ju haft probelm med mina handleder mer eller mindre sen jag var ca 11 år. Men inte så mycket i fingrarna... Så det känns inte som sagt så jätteroligt! Man är ju beroende utav dom.

Vaden blev dock bättre när jag lindade den igår. Sov även med den, för att inte riskera att den skulle bli kall. När ja nu vakande & den var bättre idag, lindade jag även den när jag skulle ut i kylan. Så de var mycket positivt! Nice!

Nu är kylskåpet på fyllt igen, skönt nu klarar man sig om det blir storm som dom har lovat.

När vi kom hem bjöd hon mig på middag & en mycket god dessert! Tack... Sååå länge sen jag åt morotskaka, det tar mig tillbaka till barndomen, min mamma brukade baka det. Men nu äter ja inte det allt för ofta. Får försöka hitta ett bra pecept & försöka mig på det. Är det någon som har ett på morotskaka?

Tack Laila du är min hjälte idag ♥



 

Kommentarer
Postat av: Allt om EDS

Leila Lindholm har ett populärt recept på morotskaka, hon kallar det till och med för "Världens bästa morotskaka". Har provbakat och den var god. Receptet finns upplagt på internet, men jag klipper och klistrar lite, så du slipper leta :)



VÄRLDENS BÄSTA MOROTSKAKA

3ägg

3 dl socker

3 dl vetemjöl

1tsk vaniljsocker

3tsk bakpulver

1½ tsk kanel

1tsk kardemumma

½ tsk malen ingefära

en nypa salt

1½ dl solrosolja

4½dl rivna morötter

smör och ströbröd till formen



Limefrosting;

60g smör

4dl florsocker

1 tsk vaniljsocker (behövs ej tycker jag)

100g philadelphiaost

skalet av en lime



Vispa alla ingredienser med elvisp. Bre över kakan.



1) Sätt ugnen på 150grader

2) Vispa ägg och socker pösigt

3) Blanda alla torra ingredienser och höll i äggsmeten

4) Tillsätt olja och morötter

5) Häll smeten i en bröad form, gärna med löstagbar botten, 24cm.

6) Grädda i mitten av ugnen ca 55min.

7) Låt svalna och bre på frostingen.

2010-01-27 @ 19:33:46
URL: http://alltomeds.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0