Men dagen tog inte slut där....

Jag kom då på att det var ju dax för Jane att besöka vet. igen för att få full vacc. Det var 3-4 veckor emellan & nu hade det gått 4v. Så ringer runt i panik för att hitta skjuts, jag hade bara denna kväll på mig, för det är då hon har dropp in.

Jennifer kunde ställa upp, även hon har en katt som skulle få spruta nr 2.

Vi packar oss iväg, 2 hundar i bakluckan. 2 katter i baksätet ( i bur ) & en katt ( i bur ) i framsätet. Så djur överallt! Styr mot vet, denna gång hade vi väl inte samma flyt som tidigare idag. Snuttan, J katt är åk-sjuk, halvvägs, bajsar hon, sen spyr hon i buren..! Nice NOT!

Det finns inget vi kan torka med i bilen heller, synd om Snuttan var det, så hon fick helt enkelt vara lös resten av resan.

När vi kommer fram så trodde jag inte det var sant! Förr förra gången när jag var där för att vacc så är det ett par före mig med 9 st hundvalpar som som vacc. INTE KUL! Dom var även här denna gång! Trodde inte att det var sant eller möjligt! Men denna gången som tur var hade dom "bara" 5 st hundar. Men det var inte slut där, sitter en annan i väntrummet, dom hämtar in 1 hund, 2 hundar & sen en 3dje hund! Tjejen där efter har 4 st katter att vacc. Så maximal OTUR kan man säga!

Har inte varit med om det tidigare...!

Så väntetiden vart 1 ½ timme. När vi kommer in så tar jag ut mina katter. När J är på väg att ta ut sin, sa ja att de kanske inte är så bra idé. Men hon tyckte båda är kastrerade så borde inte hända så mycket. Ja tänkte jaja, vi prövar...

Nej dom flög inte på varann, men Tarzan vart tokig, spotta, fräste & morrade Han skulle inte vacc dock, men ville att han skulle bli undersökt pga av någon slags hosta som kommer & går..?
Det var inte det lättaste, lät inte som om det var fel på hjärtat vad hon kunde höra mellan morret. Men hon sa att hon kommer förbi någon dag hemma & kollar.

Veterinären kände inte igen min katt, eftersom mina djur tycker om henne & aldrig annars har reagerat. Men det var inget att göra något åt. Fick låna en bur, för när jag skulle packa in dom i buren så vägrade Tarzan åka med Jane hem. Hon hade fått 2 "örfilar"¨av honom när han blev arg. Så som tur var hade hon ett att låna mig.

Men det gick fort över när han kom in i sin bur, själv, & sen hemma så var allt som vanligt igen, så värre var det inte....

Men det vart ett litet äventyr det oxå fast på ett annat sätt...

Tack Jennifer för allt idag! ♥ 

Nu äntligen ligger jag i sängen, trötta katter & hundar men framförallt en mycket trött matte! Ortoser på knä, fot & hand efter denna dag. Men ibland blir det så..


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0